Obsah vzdělávání - Lenhartová Karolína

Obsah vzdělávání - Lenhartová Karolína

autor Karolína Lenhartová -
Počet odpovědí: 3

Přidávám svůj portfoliový úkol - obsah vzdělávání.

Děkuji za Vaše připomínky.

K.

V odpovědi na Karolína Lenhartová

Re: Obsah vzdělávání - Lenhartová Karolína

autor Adéla Marková -
Milá Karolíno,

téma, které sis vybrala je výzvou samo o sobě. Horniny nepatří vždy k nejoblíbenějšímu obsahu. Oceňuji tvůj nápad a pestrost zvolených aktivit. Napadá mě jen otázka dělení dětí, které by měl zřejmě zvolit učitel, aby opravdu zajistil (jak píšeš) inkluzi žáků se spec. potřebami. Rozřazením pak zajistí celkovou rovnoměrnou distribuci žáků v jednotlivých aktivitách.
Ráda bych takovou hodinu viděla a zajímaly by mě výtvory, které žáci zvládnou vytvořit.
Reflektivní otázky bych já volila konkrétnější, spíše formou otevřených otázek. Záleží ale samozřejmě na dané třídě, protože zpětná vazba vyžaduje od žáků již nějakou zkušenost a schopnost ji kvalitně formulovat.

Držím Ti palce!
Adéla
V odpovědi na Karolína Lenhartová

Re: Obsah vzdělávání - Lenhartová Karolína

autor Eva Bezděkovská -
Karolíno,
stejně jako Adéla si myslím, že vybrané téma patří mezi ty nejméně vděčná. I proto se mi líbí způsob, jakým bys ho dětem zprostředkovala a byla bych moc zvědavá na konečné dílo. Oceňuji orientaci v RVP zmíněním výstupů, učiva i klíčových kompetencí. V rámci individualizace je začlenění děti do skupinové práce někdy opravdu náročné, ale věřím, že průběžnou kontrolou a motivací dětí je toho možné dosáhnout.
Eva
V odpovědi na Karolína Lenhartová

Re: Obsah vzdělávání - Lenhartová Karolína

autor Eliška Glatzová -
6/7 Splněno

Příprava sleduje cíle VO Člověk a jeho svět 1
Příprava je dokladem dobré orientace v RVP ZV 1
Příprava je dokladem efektivní práce s vybraným ŠVP 0
Použití alespoň 5 klíčových slov, přičemž jejich použití je relevantní (není jen formální) 1
Příprava reflektuje soulad cíle a obsahu vzdělávání/učiva 1
Příprava obsahuje relevantní individualizované cíle či úkoly alespoň pro 1 žáka 1
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, gramatika, stylistika) 1

Milá Karolíno,
děkuji za zveřejněný úkol, kde jste krásně propojila přírodovědu s kreativitou. Prosím, cíle z RVP jsou pro 3.ročník, nicméně plán pro 4.třídu. Bylo by vhodné toto optimalizovat - buď hodinu určit do Prvouky pro 3.ročník, nebo změnit výstup z RVP na ČJS-5-4-01 objevuje a zjišťuje propojenost prvků živé a neživé přírody, princip rovnováhy přírody a nachází souvislosti mezi konečným vzhledem přírody a činností člověka. Oboje je možné řešení, je to na Vás. V přípravě jsem také nenašla ŠVP - odkud vycházíte. Prosím, podívejte se na stránky jakékoliv školy, najděte ŠVP a dohledejte učivo/výstupy. Kvalitní poznámky k zapracování Vám poskytly také Adéla a Eva - určitě bych toho využila. Plán máte promyšlený, popsala jste i individualizaci - ještě je ale třeba (jak je psáno i v kritériích) vymyslet individualizovaný konkrétní úkol - mě napadá využít popcornové čtení? Žáci se SVP (snížené výstupy) budou mít zjednodušené informace? Také ještě můžete rozvést, že charakter výuky, jak ji máte nastavenou, je příznivý pro diferenciaci - každý může jet vlastním tempem. Máte splněno, hezká práce! S pozdravem Eliška Glatzová