Licková: Obsah vzdělávání

Licková: Obsah vzdělávání

autor Denisa Frýdová -
Počet odpovědí: 4
V odpovědi na Denisa Frýdová

Re: Licková: Obsah vzdělávání

autor Marie Hausdorfová -
Milá Deniso,
tvá příprava houbové hodiny mě zaujala. Přečtení motivační pohádky na začátku je příjemná aktivita (hned mě napadla ještě písnička Hádaly se houby...). Je možné, že do následné diskuse bys musela použít méně otázek, podle mých zážitků je toto téma dost silné, na houby chodíme snad všichni a děti o nich dokážou vyprávět dlouho. Také se mi zdá, že na jednu hodinu je cílů až dost - stavba, rozmnožování i rozdělení hub - to bych doporučovala rozdělit na více hodin. Střídání aktivit je smysluplné, aby byla hodina stále zajímavá.
Ad individualizace: pokud bys měla ve třídě dítě s nějakým omezením (např. dyslektik, dysgrafik), potřebovalo by podporu např. u pracovního listu a u zápisu do sešitu.
Ať se ti daří! Marie
V odpovědi na Denisa Frýdová

Re: Licková: Obsah vzdělávání

autor Anna Krátká -
Milá Deniso,

Tvá hodina na téma Houby zní zajímavě. Oceňuji, že žáky bys do tématu uvedla krátkou pohádkou o houbách a následně bys s nimi vedla diskuzi nad rozdílem mezi pohádkovým světem a reálným světem. U některých otázek jsem si sama říkala, zda bych na ně věděla odpověď. Hlavně v případě otázky, na jaké tři skupiny se houby dělí. Dokážu si představit, že diskuze bude velice bohatá, proto souhlasím s Maruškou a zvolila bych méně otázek. Ničemu ale neuškodí mít připraveno více otázek a počítat i s variantou, že se na některé nedostane.

Líbí se mi střídání samostatné a skupinové práce. Nevidím sice pracovní list, který bys žákům dávala, zvážila bych ale vyhledávání informací v učebnici, encyklopediích, nebo případně na internetu. I toto by mohl být způsob, jak výuku individualizovat a přizpůsobit žákům se specifickými potřebami.

Měj se hezky,
Anička
V odpovědi na Denisa Frýdová

Re: Licková: Obsah vzdělávání

autor Kateřina Nepovímová -
Milá Denčo,

moc se mi líbí nápad představit téma pomocí pohádky a následně rozvinou diskusi s žáky. Věřím, že žáky by to zaujalo a získala by sis jejich pozornost. Dále jsi připravila různé aktivity, jako je pracovní list, který by pomohl žákům zopakovat a ověřit si, co se naučili. Věřím, že zadání práce jsi splnila 😊

Měj se hezky!
K. Nepovímová
V odpovědi na Denisa Frýdová

Re: Licková: Obsah vzdělávání

autor Eliška Glatzová -
6/7 Splněno

Příprava sleduje cíle VO Člověk a jeho svět 1 Příprava je dokladem dobré orientace v RVP ZV 1 Příprava je dokladem efektivní práce s vybraným ŠVP 0
Použití alespoň 5 klíčových slov, přičemž jejich použití je relevantní (není jen formální) 1
Příprava reflektuje soulad cíle a obsahu vzdělávání/učiva 1
Příprava obsahuje relevantní individualizované cíle či úkoly alespoň pro 1 žáka 1
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, gramatika, stylistika) 1



Milá Deniso,
děkuji za zveřejněný úkol, téma houby, na začátku jste si shrnula RVP, ŠVP, IVP - bezva! Prosím, bylo by třeba ještě napsat konkrétní individualizovaný úkol - obecně máte navrženo (bodík dávám). Byla bych opatrná s tím, jak dávat děti do dvojic - ti rychlejší by neměli být systémově asistenti dětem. Záleží i na vztazích mezi nimi (např. kamarádi spolupracují rádi), dále nad typem úkolu. Není vždy jednoduché promyslet správné rozložení ve třídě, ale Vy si s tím poradíte. Nedohledala jsem v úkolu výstupy ŠVP konkrétní školy. Podívejte se prosím na wwww kterékoliv školy, do portfolia si vypište tematickou oblast, dále učivo, očekávané výstupy. Aby bylo zřejmé, že se orientujete i v ŠVP. Marie a Anička, Vaše spolužačky, Vám daly kvalitní zpětnou vazbu - kdybych byla na Vašem místě, zapracovala bych ke SZZ. Hezká práce! S pozdravem Eliška Glatzová

Pozn. po dohodě s vyučujícími - do státnicového portfolia by měl být vložen scénář odlišných hodin u jednotlivých portfoliových úkolů