Obsah vzdělávání - Pravidla slušného chování

Obsah vzdělávání - Pravidla slušného chování

autor Andrea Vohradská -
Počet odpovědí: 4

Dobrý den/Ahoj,

Vkládám svůj soubor se zpracovaným obsahem vzdělávání.

Děkuji za případné reakce.

Andrea V.



V odpovědi na Andrea Vohradská

Re: Obsah vzdělávání - Pravidla slušného chování

autor Šárka Pinkrová -
Ahoj Andy, z hlediska obsahu se mi tvá příprava hodiny líbí, v práci jsi správně zařadila téma hodiny do oblastí RVP a správně jsi určila dle mého i průřezové téma. Aktivita se scénkami je myslím velmi dobrý nápad, tím, že si děti situace sami prožijí, lépe si je zapamatují a určitě si látku více ukotví.
V odpovědi na Andrea Vohradská

Re: Obsah vzdělávání - Pravidla slušného chování

autor Alžběta Kubrová -
Ahoj Andy, tvou přípravu považuji za velmi zdařilou, myslím, že by žáky hodina velmi bavila a přitom bys naplnila cíle, které si kladeš. Co se týče tipů na vylepšení, napsala bych jako jeden z cílů, že žák považuje pravidla slušného chování za smysluplná (což sama uvádíš níže, že bys ses jich ptala proč jsou pravidla s.ch. důležitá).
V odpovědi na Andrea Vohradská

Re: Obsah vzdělávání - Pravidla slušného chování

autor Šárka Hroudová -
Milá Andy,
obsah hodiny jsi správně podložila očekávaným výstupem vycházejícím z RVP. Nezapomněla jsi uvést minimální výstupy v rámci podpůrných opatření. Vytyčení cíle odpovídají obsahu tvé hodiny. Uvedla jsi i klíčové kompetence z různých oblastí . Oceňuji přípravu materiálů (obrázky z různých specifikovaných prostředí, kde je požadováno chovat se podle určitých společenských norem/pravidel). Pro žáky bude atraktivní mezipředmětová aktivita (dramatizace - scénka). Volba skupinové práce a prvku dramatizace povede k upoutání zájmu o téma hodiny, zprostředkování tématu hravou a zábavnou formou napomůže k lepšímu uvědomění si pravidel slušného chování v kontrastu s chováním nevhodným. Jak jsi sama uvedla - učení se vlastním prožitkem a hravou formou. Samostatná práce a klidová část hodiny - práce s PS zapojí všechny žáky. Možná by bylo dobré v rámci individualizace nabídnout žákům se spec. potřebami zkrácenou formu PS, nabídnout volbu cvičení podle schopností žáka. Závěr by mohl být "vylepšen" diskuzí / vizualizací na tabuli ve smyslu: Co jsem věděl, co jsem se dozvěděl, na jakém pravidlu slušného chování sám zapracuji, protože se mi často nedaří ho dodržovat...Mezipředmětové vztahy - napadá mě do VV společný plakát s obrázky, bublinami (komix) a společné sestavení "desatera slušnoho chování ve škole". Jenom nápad. Děkuji za sdílení a přeji hodně vydařených hodin ve tvé praxi .
V odpovědi na Andrea Vohradská

Re: Obsah vzdělávání - Pravidla slušného chování

autor Eliška Glatzová -
4/7 Splněno

Příprava sleduje cíle VO Člověk a jeho svět 1 ¨
Příprava je dokladem dobré orientace v RVP ZV 1
Příprava je dokladem efektivní práce s vybraným ŠVP 0
Použití alespoň 5 klíčových slov, přičemž jejich použití je relevantní (není jen formální) 0
Příprava reflektuje soulad cíle a obsahu vzdělávání/učiva 1
Příprava obsahuje relevantní individualizované cíle či úkoly alespoň pro 1 žáka 0
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, gramatika, stylistika) 1



Milá Andreo,

děkuji za zveřejněný úkol zaměřený slušné chování, který zároveň i buduje vtahy ve třídě - bezva! Výborně jste se zorientovala v RVP, cíle ČlSv sleduje. Do portfolia ke SZZ je nutné také vypsat učivo + výstupy konkrétního ŠVP, aby bylo evidentní, že se orientuje i v školním vzdělávacím programu. Můžete si vybrat školu, kam chodí např. Vaše děti. Prosím, pohledáte a doplníte? Jeden ze stěžejních bodů je individualizace úkolu. Pro Váš případ mě napadá zjednodušený/rozšířený pracovní list? Nebo jakým způsobem zapojíte žáka, který z nějakého důvodu nemluví (PAS, selektivní mutismus)? Prosím, promyslíte jeden individualizovaný úkol? K zápočtu máte už vše splněno. S pozdravem Eliška Glatzová