Přikládám - Obsah vzdělávání
Milá Alenko,
Tvoje hodina mi nabídla zajímavý pohled a přístup k vzdělávání s důrazem na interaktivitu a individualizaci. Obzvláště se mi libí použití různorodosti aktivit – jakým je propojení čtení s diskusí a následné malování, kde si každé dítě snáze najde svou vlastní míru a způsob účasti nad plněním společného úkolu. Také kladení otázek k ověření porozumění je dobrým způsobem zjistit, jak děti příběh o Hugovi a Štístku vnímaly. Přímé otázky k postavám, jejich vlastnostem a vzhledu u dětí ještě více podpoří pozornost i aktivní poslech. Následné rozdělení dětí do skupin a úkol, kde mají identifikovat vlastnosti postav, je skvělým způsobem, jak podnítit spolupráci a diskuzi mezi dětmi, které si navíc ještě více podnítila procvičováním antonym – jako výborným doplňkem.
Martina Horká.
Tvoje hodina mi nabídla zajímavý pohled a přístup k vzdělávání s důrazem na interaktivitu a individualizaci. Obzvláště se mi libí použití různorodosti aktivit – jakým je propojení čtení s diskusí a následné malování, kde si každé dítě snáze najde svou vlastní míru a způsob účasti nad plněním společného úkolu. Také kladení otázek k ověření porozumění je dobrým způsobem zjistit, jak děti příběh o Hugovi a Štístku vnímaly. Přímé otázky k postavám, jejich vlastnostem a vzhledu u dětí ještě více podpoří pozornost i aktivní poslech. Následné rozdělení dětí do skupin a úkol, kde mají identifikovat vlastnosti postav, je skvělým způsobem, jak podnítit spolupráci a diskuzi mezi dětmi, které si navíc ještě více podnítila procvičováním antonym – jako výborným doplňkem.
Martina Horká.
Ahoj, Ali, tvá příprava je inspirativní a přínosná. Trošku mi připomněla i mou přípravu, ve které jsem také přes příběh seznamovala děti s různými vlastnostmi. Určitě bych tu chtěla vyzdvihnout propojení s češtinou (mezipředmětové vztahy), dále pak oceňuji tvou orientaci v RVP. Hezká práce!:)
6/7 Splněno
Příprava sleduje cíle VO Člověk a jeho svět 1
Příprava je dokladem dobré orientace v RVP ZV 1
Příprava je dokladem efektivní práce s vybraným ŠVP 0
Použití alespoň 5 klíčových slov, přičemž jejich použití je relevantní (není jen formální) 1
Příprava reflektuje soulad cíle a obsahu vzdělávání/učiva 1
Příprava obsahuje relevantní individualizované cíle či úkoly alespoň pro 1 žáka 1
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, gramatika, stylistika) 1
Milá Aleno,
děkuji za zveřejněný úkol zaměřený na emoce. Cíle ve Vaší hodině nejsou konkretizované, pro portfolio by bylo dobré je ještě nadefinovat. Mě napadá něco jako ,,žák rozliší kladné a záporné vlastnosti", dále ,,žák uvede příklady kladných a záporných vlastností? Vyjmenuje druhy lidských vlastností?" Kognitivní cíle máte promyšlené v odstavci Uplatnění cílů, uvedla bych je nahoře do konkrétních výstupů hodiny. Obsah hodiny koreluje s cílem. Dívala jste se prosím do ŠVP Vaší školy? Z úkolu není zřejmé, ke kterému odstavci se to vztahuje. Do portfolia ke SZZ je nutné také vypsat učivo+výstupy konkrétního ŠVP. Co se týče individualizace, souhlasím s tím, že tato hodina je vhodná i bez úprav pro děti SVP i nadané a dá se s ní flexibilně pracovat. Máte v možnostech podpory ve škole přehled. Líbí se mi, že uvažujete o heterogenní třídě jako o podmínce, ze kterého vycházíte. Z textu je mi zřejmé, že přemýšlíte nad diferenciací. Troje přípravy jsou dlouhodobě opravdu neúnosné, že? Dobrá práce! S pozdravem Eliška Glatzová
Příprava sleduje cíle VO Člověk a jeho svět 1
Příprava je dokladem dobré orientace v RVP ZV 1
Příprava je dokladem efektivní práce s vybraným ŠVP 0
Použití alespoň 5 klíčových slov, přičemž jejich použití je relevantní (není jen formální) 1
Příprava reflektuje soulad cíle a obsahu vzdělávání/učiva 1
Příprava obsahuje relevantní individualizované cíle či úkoly alespoň pro 1 žáka 1
Formální dodržení požadavků (odevzdání včas, gramatika, stylistika) 1
Milá Aleno,
děkuji za zveřejněný úkol zaměřený na emoce. Cíle ve Vaší hodině nejsou konkretizované, pro portfolio by bylo dobré je ještě nadefinovat. Mě napadá něco jako ,,žák rozliší kladné a záporné vlastnosti", dále ,,žák uvede příklady kladných a záporných vlastností? Vyjmenuje druhy lidských vlastností?" Kognitivní cíle máte promyšlené v odstavci Uplatnění cílů, uvedla bych je nahoře do konkrétních výstupů hodiny. Obsah hodiny koreluje s cílem. Dívala jste se prosím do ŠVP Vaší školy? Z úkolu není zřejmé, ke kterému odstavci se to vztahuje. Do portfolia ke SZZ je nutné také vypsat učivo+výstupy konkrétního ŠVP. Co se týče individualizace, souhlasím s tím, že tato hodina je vhodná i bez úprav pro děti SVP i nadané a dá se s ní flexibilně pracovat. Máte v možnostech podpory ve škole přehled. Líbí se mi, že uvažujete o heterogenní třídě jako o podmínce, ze kterého vycházíte. Z textu je mi zřejmé, že přemýšlíte nad diferenciací. Troje přípravy jsou dlouhodobě opravdu neúnosné, že? Dobrá práce! S pozdravem Eliška Glatzová