Portfoliový úkol 1 A. Kubrová

Portfoliový úkol 1 A. Kubrová

autor Alžběta Kubrová -
Počet odpovědí: 3
V odpovědi na Alžběta Kubrová

Re: Portfoliový úkol 1 A. Kubrová

autor Kateřina Riegerová -
Alžbětko,
myslím, že jsi úkol vypracovala pečlivě a věcně. Cíle jsou jasně stanovené a vychází z RVP. Co se týče naplánovaní samotné hodiny, můžu nabídnout pouze svůj laický názor neučící. Nicméně se mi zdá, že jsi dobře odhadla časovou náročnost aktivit. Také se mi moc líbí tvůj důraz na respektující komunikaci mezi žactvem. Výuka myslím přímo směřuje k tebou stanoveným cílům, které jsou dosažitelné i pro děti se speciálními potřebami. Zvlášť se mi líbil přesah výuky do matematiky skrze porovnávání délky cesty jednotlivých dětí do školy. :)
V odpovědi na Alžběta Kubrová

Re: Portfoliový úkol 1 A. Kubrová

autor Šárka Hroudová -
Bětko,
zaujalo mě téma a tebou zvolené aktivity, které směřovaly k cílům v souladu s RVP. Oceňuji tvoji přípravu materiálů, která jistě napomohla k hladkému průběhu plánované hodiny. Pozitivně vnímám, že většina aktivity byla na samotných žácích. Úkoly jistě podnítily jejich zvídavost, komunikaci, sdílení.. Za velmi nápadité považuji také mezipředmětové vztahy. Líbí se mi možnost gradování stanovených úkolů a myšleno je i na individualizaci při zadání i provedení úkolů. Aktivity podněcují komunikaci mezi žáky, vzájemnou pomoc a spolupráci.
V odpovědi na Alžběta Kubrová

Re: Portfoliový úkol 1 A. Kubrová

autor Eliška Glatzová -
Milá Alžběto,
děkuji za zveřejněný úkol na orientaci v místě bydliště. Chápete rozdíl mezi obecným a konkrétním cílem, dobře jste je rozdělila podle typů. Kurikulární dokument jste použila. Formulace u konkrétních cílů (výstupů) by měla být ,,žák zjistí, žák nalezne". Dodatek ,,komunikuje klidně a věcně" není zcela cíl měřitelný, dala bych ho jako obecný cíl, ke kterému vede hodina. Do portfolia bych přeformulovala také větu ,,učitel může ocenit" na ,,učitel poskytně slovní hodnocení, učitel dá ústní zpětnou vazbu?" Zpětnou vazbu máte naznačenou (věty žáci se ocení, učitel může ocenit), nicméně bylo by třeba ještě specifikovat co a jak. Prosím, také tu nevidím popis a zhodnocení postupu plánování výuky - z čeho jste vycházela (ŠVP nějaké školy, přímo RVP?), jak jste postupovala, jaké podpůrné materiály a zdroje jste používala (jen zmínka o badatelské výuce).
V této hodině budou aktivní žáci, komunikují mezi sebou, což je bezva. Celkově je super, že jste se zaměřila směrem k badatelské výuce. Líbí se mi, že máte promyšlené situace, kdy si nebude žák pamatovat, kde bydlí. Dalším benefitem je, že se poznají děti, které by spolu jinak v kontaktu tolik nebyly, určitě pro kolektiv skvělá aktivita. Je skvělé, že přemýšlíte v dimenzi heterogenní třídy. Úkol na cíle máte s přehledem splněný, krásná práce! Zapracujte si prosím podle poznámek drobné připomínky výše, bude se Vám to hodit k SZZ. S pozdravem Eliška Glatzová

6/7
Obecný cíl/obecné cíle : 1
Smysluplný konkrétní výukový cíl: 1
Správné označení formulovaných cílů: 1
Konkrétní návrh hodnocení splnění cíle/ů: 1
Konkrétní návrh zpětné vazby žákům: 1
Navržené aktivity, metody, strategie jsou v souladu
se stanoveným cílem: 1
Popis a zhodnocení postupu plánování výuky: 0