Ahoj Marti,
shodou okolností jsem během hospitací byla v jedné 5. třídě, kde zrovna probírali Marii Terezii. Co se týče přípravy na hodinu, aktivity jsou za mě naprosto skvěle postavené a věřím, že děti budou velmi bavit. V hodině, na které jsem byla totiž jenom opisovaly děti z tabule, žádný obrázek, prostě nic, toto mi přijde promakané.
Jenom by mne zajímalo - píšeš, že je na to dotace 2 hodiny, je to myšleno tedy jako dvouhodinovka vlastivědy? Pokud ne, tak by mě zajímalo, jak bys hodiny rozdělila, aby se dobře na sebe navazovalo?
Co se týče samotných cílů, možná bych volila konkrétní číslo u prvního cíle, například 3, aby to bylo jasnější:
-> Žák uvede příklady významných reforem Marie Terezie (ale to je možná jen můj názor, mám za to, že takto by pak mohly stačit 2 reformy - takže záleží, co chceš)
Ráda bych takovouto hodinu viděla naživo. Moc ti děkuji za inspiraci!
Adéla