Cíle vzdělávání

Cíle vzdělávání

autor Barbora Sedláčková -
Počet odpovědí: 4

Vkládám první úkol, bohužel jsem úplně bez praxe, tak doufám, že jsem zadání splnila správně.

V odpovědi na Barbora Sedláčková

Re: Cíle vzdělávání

autor Marcela Havlová -
Ahoj Barčo, četla jsem Tvoji práci a jelikož jsi mi poskytla moc hezkou zpětnou vazbu, vrátím Ti to, doufám, i já poctivou reakcí :.-). Líbí se mi promyšlenost a komplexnost celé hodiny. Má jasnou a přehlednou strukturu, která postupně přivádí žáky k plnění stanovených cílů. Velmi mne zaujalo využití mapy! Žáci se tak učí nejen poznávat okolí místa svého bydliště, ale i práci s mapou jako takovou. Jako důležitou a přínosnou součást tvého návrhu považuji i skupinovou práci, která, jak sama v práci uvádíš, posiluje (nejen) vztahy ve třídě. Celkově se mi pojetí Tvé hodiny opravdu líbí a myslím, že "Tví třeťáci" by byli také spokojení. Myslím, že vzdělávací nabídka, kterou sis v hodině naplánovala, odpovídá stanoveným cílům. Za mě jsi zadání splnila a na to, že jsi úplně bez jakékoliv praxe, tak máš už teď, dle mého názoru, slušně našlápnuto! :-)
V odpovědi na Barbora Sedláčková

Re: Cíle vzdělávání

autor Adéla Marková -
Milá Báro,

i když jsi bez praxe, je vidět, že se snažíš nad daným tématem přemýšlet i z hlediska formulace cílů. Podařilo se ti naformulovat výstupy, výukové cíle i klíčové kompetence. To považuji za zcela zásadní, protože kompetence jsou zásadně propojeny s cílem hodiny. Struktura hodiny je zajímavá, zahrnula jsi zde evokační aktivitu a umožnila dětem sdílet doposud získané znalosti a dovednosti. Skupinová práce a spolupráce mezi žáky navíc podporuje strategii 2030, kdy žáci společně dojdou k hlubšímu poznání dané problematiky. Neopomněla jsi ani závěrečné shrnutí a reflexi probraného učiva, což vnímám jako často opomíjenou součást každé vyučovací jednotky. Věřím, že i v praxi se Ti bude dařit a držím Ti palce! :-) Adéla M.
V odpovědi na Barbora Sedláčková

Re: Cíle vzdělávání

autor Klára Haislová -
Ahoj Baru, tvoje práce se mi moc líbí :-) Hodina je skvěle promyšlená. Je skvělé, že žáci se v rámci hodiny učí pracovat i s mapou, kterou si mají přinést. Je zde také mnoho prostoru pro týmovou práci, u které věřím, že by žáci zajisté utužili i své vztahy ve třídě. A to na základě společných oblíbených míst. Díky skvěle promyšlené přípravě, jsou i dobře zvolené cíle, které se podle mého názoru v této hodině podaří splnit. Stejně tak se ztotožňuji s tím, že na základě prezentace oblíbeného místa ve skupinkách, dojde i k adekvátní zpětné vazbě pro všechny spolužáky. Nejvíce obdivuji, že i bez jakékoliv praxe v oboru, si dokázala hodinu takto srozumitelně a pěkně připravit. Zadání si v mých očích určitě splnila. Děkuji za inspiraci! :-)
V odpovědi na Barbora Sedláčková

Re: Cíle vzdělávání

autor Eliška Glatzová -
Milá Barboro,
děkuji za zveřejněný úkol. Je vidět, že se v RVP orientujete, bezva! Nicméně bude třeba na něm ještě pracovat.
Co se týče konkrétních cílů (výstupů hodiny), je třeba je naformulovat ,,žák + dovednost, schopnost, znalost". Např. ,,žák vyznačí na mapě místo svého bydliště? Žák na mapě vyznačí trasu do školy? Žák popíše zajímavosti v okolí domova?" Líbí se Vám nějaká formulace? Konkrétní cíle, tedy to nejdůležitější, nemáte definované. Z afektivních cílů ,,žák se aktivně zapojí do práce ve skupině?"
Využívá informačních a komunikačních prostředků a technologií pro kvalitní a účinnou komunikaci s okolním světem - tento obecný cíl v hodině není zahrnut, lepší vyškrtnout. Líbí se mi, že využíváte práci ve skupině, že se zamýšlíte nad tím, kdy a jak je možné dát zpětnou vazbu. Je skvělé, že používáte také mapu - to je velmi přínosné pro praktický život. Bodově máte úkol těsně splněný, nicméně prosím, zapracujte ještě určitě na na konkrétních cílech - budete potřebovat ke SZZ. Kdyby něco nebylo jasné, ozvěte se! S pozdravem Eliška Glatzová

4/7
Obecný cíl/obecné cíle : 1
Smysluplný konkrétní výukový cíl: 0
Správné označení formulovaných cílů: 0
Konkrétní návrh hodnocení splnění cíle/ů: 0
Konkrétní návrh zpětné vazby žákům: 1
Navržené aktivity, metody, strategie jsou v souladu
se stanoveným cílem: 1
Popis a zhodnocení postupu plánování výuky: 1