portfoliový úkol- cíle

portfoliový úkol- cíle

autor Alžběta Ondřichová -
Počet odpovědí: 3

Ahoj, 

přikládám svoji přípravu na hodinu prvouky na téma Proměna stromu v rámci jednoho roku. 

Bětka :)

V odpovědi na Alžběta Ondřichová

Re: portfoliový úkol- cíle

autor Iveta Hrušková -

Ahoj Bětko, děkuji Ti za skvělou inspiraci na krásné aktivity k tomuto tématu. Jakožto neučící se mi budou určitě hodit. Skvěle se ti povedly určit všechny cíle a to i včetně velké myšlenky :-). 

Líbí se mi množství prolínajících se aktivit, které se zároveň odehrávají i ve skupinkách a žáky budou jistě bavit. Nejvíc mne zaujal nápad s teploměry, ježečky, přednáškami ve skupinách a také zmíněná závěrečná reflexe hodiny. Ještě mne napadlo, že by se k této aktivitě mohly také hodit názorné ukázky, které by si mohly děti osahat a prohlédnout ve skutečnosti - například větvička rozkvetlé jabloně, větvička s pupeny, jablíčko.. (ale to už je jen takový detail a nápad zase z mé strany :-))


V odpovědi na Alžběta Ondřichová

Re: portfoliový úkol- cíle

autor Jana Vaisová -
Ahoj Bětko.
Dle mého názoru máš cíle určené správně a je vidět, že se v nich orientuješ.
Příprava je hezká a inspirativní. Práce ve skupinách děti baví a upevňuje vztahy v kolektivu. Prolínající se aktivity máš hezky promyšlené a závěrečná reflexe je efektivní a rychlá, zároveň se děti nemusí „stydět“ použít palec dolů.
Děkuji za inspiraci
Jana
V odpovědi na Alžběta Ondřichová

Re: portfoliový úkol- cíle

autor Eliška Glatzová -
Milá Alžběto,
děkuji za zveřejnění úkolu, který jste uchopila hezkým způsobem - proměna stromu, projevy změn v různých obdobích. Zorientovala jste v RVP, cíle odpovídají. Také typy cílů jsou jasné - správně máte vytyčené konkrétní i obecné. Konkrétní jsou splnitelné a adekvátní. Rozdělila jste je také správně podle Bloomovy taxonomie (K,A,M). Bylo by dobré se podívat na Bloomovu taxonomii kognitivních cílů a doplnit poznávací procesy (zapamatování, pochopení, atd.). Bude nutné se zorientovat k závěrečným zkouškám. Aktivity, metody a strategie, které jste připravila, k cíli určitě povedou. Ve Vaší přípravě na několika místech ověřujete a hodnotíte, zda jsou cíle splněny, používáte několik metod. Bezva. Bylo by dobré ještě konkretizovat, jakou zpětnou vazbu dostane žák od Vás nebo od spolužáků? Nabízí se slovní hodnocení k tomu, jak si žáci učivo osvojili? Plán přípravy jste také přesně popsala. Zajímavá mi přijde část, kdy žáci samostatně podle zadaných kritérií pracují ve skupině s vizuálním materiálem.
Úkol vedu jako splněný, prosím, zapracujte poznámky - materiál budete ještě potřebovat k SZZ. S pozdravem Eliška Glatzová

Obecný cíl/obecné cíle : 1
Smysluplný konkrétní výukový cíl: 1
Správné označení formulovaných cílů: 1
Konkrétní návrh hodnocení splnění cíle/ů: 1
Konkrétní návrh zpětné vazby žákům: 0
Navržené aktivity, metody, strategie jsou v souladu
se stanoveným cílem: 1
Popis a zhodnocení postupu plánování výuky: 1

6/7