Výtvarná výchova v éře umělé inteligence

Výtvarná výchova v éře umělé inteligence

autor Vojtěch Buchta -
Počet odpovědí: 10

Výtvarná tvorba se změnila. Pomocí několika slov jsme nyní schopni vytvářet komplexní syntetické obrazy. Již několik měsíců poté, co se toto téma objevilo, je těžké se výstupům těchto nástrojů vyhnout. Syntetické obrazy jsou všude. Internet je zaplaven návody, jak je vytvořit. Analytici predikují konce celým kreativním oborům. Budoucnost se přepisuje s každou novou verzí generativních modelů.

V této práci jsem se ptal po významu, hodnotě a posunu klíčových pojmů z oblasti umělecké tvorby. Pomocí dotazníků, rozhovorů a obrázkových testů zkoumám vnímání hodnoty tvůrčí práce, význam procesů a reflexi syntetických výtvorů. Demokratizují tyto nástroje kreativitu nebo ji degradují? Rozvíjí tyto postupy práci s jazykem? Zvyšují jeho význam ve vizuální tvorbě? Mění tyto nástroje styl jejich uživatelům? Jak v tomto dynamickém období připravovat studenty uměleckých oborů pro práci s generativními modely?


V odpovědi na Vojtěch Buchta

Re: Výtvarná výchova v éře umělé inteligence

autor Vojtěch Buchta -
Modern Art Education and Teaching Based on Artificial Intelligence
Wen Zhang, Achyut Shankar, and A. Antonidoss
Supplementary Issue 1 — Blockchain Assisted Cyber Physical System for Cyber Security
Guest Editors: BalaAnand Muthu, Imran Shafique Ansari, Xuan Liu (yusuf)
V odpovědi na Vojtěch Buchta

Re: Výtvarná výchova v éře umělé inteligence

autor Dominik Dvořák -
Vážený kolego, děkuji za vložení odkazů na zajímavé texty. Mohl byste prosím ještě uvést, který z nich je primární empirickou studií a který z nich je sekundární (literature review), jak bylo v zadání? Děkuji, D. Dvořák
V odpovědi na Dominik Dvořák

Re: Výtvarná výchova v éře umělé inteligence

autor Vojtěch Buchta -

Dobrý den

Ještě jsem upravil seznam a v rámci sekundárních studií jsem nalezl tento článek: 

Atte Oksanen, Anica Cvetkovic, Nalan Akin, Rita Latikka, Jenna Bergdahl, Yang Chen, Nina Savela,

Artificial intelligence in fine arts: A systematic review of empirical research,

Computers in Human Behavior: Artificial Humans,

Volume 1, Issue 2,

2023,

100004,

ISSN 2949-8821

V odpovědi na Dominik Dvořák

Re: Výtvarná výchova v éře umělé inteligence

autor Vojtěch Buchta -
A pak v rámci sekundárních studií ještě toto: She, James & Cetinic, Eva. (2022). Understanding and Creating Art with AI: Review and Outlook. ACM Transactions on Multimedia Computing, Communications and Applications. 18. 1-22. 10.1145/3475799.
V odpovědi na Vojtěch Buchta

Re: Výtvarná výchova v éře umělé inteligence

autor Vojtěch Buchta -
What’s in a text-to-image prompt? The potential of stable diffusion in visual arts education
Nassim Dehouchea, Kullathida Dehoucheb
Business Administration Division, Mahidol University International College, Salaya, Thailand
Poh-Chang Academy of Arts, Rajamangala University of Technology Rattanakosin, Bangkok, Thailand
V odpovědi na Vojtěch Buchta

Re: Výtvarná výchova v éře umělé inteligence

autor Vojtěch Buchta -
Artificial intelligence, creativity, and education: Critical questions for researchers and educators
Edwin Creely, Monash University, Australia ; Danah Henriksen, Arizona State University, United States ; Michael Henderson, Monash University, Australia
Society for Information Technology & Teacher Education International Conference, Mar 13, 2023 in New Orleans, LA, United States ISBN 978-1-939797-68-1 Publisher: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE), Waynesville, NC USA
V odpovědi na Vojtěch Buchta

Re: Výtvarná výchova v éře umělé inteligence

autor Vojtěch Buchta -
Henriikka Vartiainen & Matti Tedre (2023) Using artificial intelligence in craft education: crafting with text-to-image generative models, Digital Creativity, 34:1, 1-21, DOI: 10.1080/14626268.2023.2174557