The Role of Remote Work and Telework in Libraries Moving Forward

The Role of Remote Work and Telework in Libraries Moving Forward

autor Filip Kersch -
Počet odpovědí: 1

Článek The Role of Remote Work and Telework in Libraries Moving Forward se věnuje problematice budoucnosti práce z domova v oblasti knihoven. Nepřekvapivě zvedá toto téma v návaznosti na pandemii COVID-19, během které přesunulo mnoho firem, škol, univerzit a dalších organizací veškeré své aktivity do online prostoru a často nuceně a bez velké přípravy museli nechat své zaměstnance pracovat na dálku z domova. Autor článku shrnuje, jaké zkušenosti je možné si z této nepředvídané situace odnést a jak je aplikovat na provoz v knihovnách.

CORRADO, Edward M. The Role of Remote Work and Telework in Libraries Moving Forward. Technical Services Quarterly [online]. 2023, 40(1), 1-9 [cit. 2023-04-11]. ISSN 0731-7131. Dostupné z: doi:10.1080/07317131.2022.2148930

V odpovědi na Filip Kersch

Re: The Role of Remote Work and Telework in Libraries Moving Forward

autor Tomáš Vašek -
Je zajímavé sledovat, jak se společnost s nástupem širšího využití homeoffice vyrovnává, protože se určitě nejedná o jednomyslně pozitivně vnímaný přístup (pokles efektivity, zvýšené nároky na sebemanagement, ztráta kontroly). Z benefitu pro nejpracovitější jedince se stala povinnost pro všechny a tak se odstupem doby můžeme setkat, třeba se snahou lépe trackovat vykázanou práci. Důvěra ve své zaměstnace, je jedna z oblastí, kde se pro zaměstnavatele diametrálně mění pohled. Pracovní právo má nyní snahu tuto problematiku lépe podchytit a můžeme se setkat s prvnímy náznaky třeba finančních náhrad za energie apod...

Kreativita - ano, "práce" není jen o vykázaní činnosti ale třeba o navazování vztahů a poučení se navzjájem ze svých pohledů a zkušeností na libovolnou problematiku. Dovolte zmínit Apple park který, není projektován v kruhu z čiré náhody a zohledňuje to, co je pro zaměstnavatele opravdu důležité (stavba slouží lidem a né naopak). Face-to-face komunikaci prostě jen tak něco nenahradí a ve službách, které jsou postaveny na osobním kontaktu s uživateli, mě nepřekvapuje neaplikování tohoto typu práce. Introvertně zaměření zaměstnanci knihovny by tento benefit jistě uvítali ale mějme na paměti, že pro mnoho uživatelů je osobní kontakt s knihovníkem jediná sociální vazba se společnosti.

Jsme zde hlavně pro lidi a pokud je naší snahou se distancovat, nedivme se, že budou hledat jiné východiska...

Děkuji vám za článek a inspiraci ke zlepšení písemného projevu (mého samozřejmě).