Akční výzkum - výuka nepravidelných sloves v hodinách angličtiny

Akční výzkum - výuka nepravidelných sloves v hodinách angličtiny

autor Dagmar Štěpánová -
Počet odpovědí: 1

1. Pedagogický problém, který chci řešit: žáci se v angličtině učí tvary nepravidelných sloves zpaměti. Obvykle je to nebaví a rozhodně to nepřináší rychlý úspěch, neboť mnozí z nich se tvary doma nenaučí nebo je brzy zapomenou.

2. Pokusím se, aby se žáci neučili tvary nepravidelných sloves nazpaměť, ale aby v hodinách angličtiny měli stále při sobě tabulku s nepravidelnými slovesy, kterou by mohli kdykoliv použít. Cílem by měl být, že si žáci pravidelným vyhledáváním tvarů tyto sami přirozeně vštípí do paměti.

3. Jelikož učím dvě paralelní třídy, kde jsme letos s nepravidelnými slovesy začali, a které jsou na srovnatelné úrovni, pokusím se do jedné třídy tuto metodu zavést a do druhé ne. Po měsíci obě třídy napíšou test, výsledky těchto testů porovnám.

V odpovědi na Dagmar Štěpánová

Re: Akční výzkum - výuka nepravidelných sloves v hodinách angličtiny

autor Tereza Pecnová -
Velice se mi líbí tento návrh akčního plánu. Sama si pamatuji, jak těžké a otravné pro mě bylo naučit se tabulku nepravidelných sloves jako básničku. Sice si je pamatuji do teď, ale postup k zapamatování nebyl vhodně zvolený. Mám pocit, že s tímto postupem se budou dětem lépe učit. Navíc, když je možnost použít porovnávání mezi dvěma třídami zároveň, považuji za velké plus. Nemusí se na výsledky použité nové metody čekat dlouho.