1. Pedagogický problém, který chci řešit: žáci se v angličtině učí tvary nepravidelných sloves zpaměti. Obvykle je to nebaví a rozhodně to nepřináší rychlý úspěch, neboť mnozí z nich se tvary doma nenaučí nebo je brzy zapomenou.
2. Pokusím se, aby se žáci neučili tvary nepravidelných sloves nazpaměť, ale aby v hodinách angličtiny měli stále při sobě tabulku s nepravidelnými slovesy, kterou by mohli kdykoliv použít. Cílem by měl být, že si žáci pravidelným vyhledáváním tvarů tyto sami přirozeně vštípí do paměti.
3. Jelikož učím dvě paralelní třídy, kde jsme letos s nepravidelnými slovesy začali, a které jsou na srovnatelné úrovni, pokusím se do jedné třídy tuto metodu zavést a do druhé ne. Po měsíci obě třídy napíšou test, výsledky těchto testů porovnám.