Akční výzkum v komplikované třídě, kde učím OV

Akční výzkum v komplikované třídě, kde učím OV

autor Michaela Kurillová -
Počet odpovědí: 2

Chtěla bych vyzkoušet nové techniky práce v 7.B, kde učím 1x týdně OV. Třída vyrušuje, skáče mi i spolužákům do řeči. Navzájem se hecují, kdo co řekne, kdo co lepšího, zábavnějšího řekne. Cítím, že by se "něco" mělo zlepšit, ale vzhledem k časové dotaci hodin, není moc velkého prostoru na změnu, ale chci chodit ráda do hodin této třídy. Jak jsme se bavily spolu s kolegyní na konci našeho bloku, zavedla bych semafor, nebo skupinovou práci. Rozhodně nechci přijít o zdraví, ale aby to bavilo je i mě. V této třídě, jak to popisuji, jsou velcí individualisté, kteří na sebe strhávají pozornost, měla by se skupina více stmelit.

Zkusím na nějakých metodách, technikách zapracovat, abychom byli všichni rádi v těchto vyučovacích hodinách a bavilo by nás to. 

V odpovědi na Michaela Kurillová

Re: Akční výzkum v komplikované třídě, kde učím OV

autor Blanka Bilovská -
Oceňujem zámer pani učiteľky. Je dobrým a zároveň vhodným prvkom na hodine zaviesť spomenutú skupinovú prácu a myslím, že žiakov by to mohlo zaujať a pani učiteľka by mala priestor na psychickú pohodu v práci. Pokiaľ učiteľ nieje v pohode, prenáša sa to určite na výučbu a následne potom na výsledky žiakov. Je zrejme dôležité, aby žiaci poznali svoj učebný profil a aby ho poznal aj učiteľ. V procese žiaci pocítia zodpovednosť a kontrolu nad vlastnou aktivitou, čím si rozvíjajú zmysel
pre iniciatívu. Možno by pomohlo kladenie otázok o pozitívnych a negatívnych skúsenostiach,
s učením podnecujú reflexiu. Určite sa to pani učiteľke podarí ! :)
V odpovědi na Michaela Kurillová

Re: Akční výzkum v komplikované třídě, kde učím OV

autor Dagmar Štěpánová -
Míšo, tvůj výzkum mě velice zajímá, neboť i já chodím do tříd, kde to nebývá jednoduché a kde velmi bojuji s kázní žáků. Ocením každý funkční tip, takže jsem velmi zvědavá na výsledky tvého výzkumu, doufám, že se o ně podělíš. Obzvláště jsem zvědavá, zda budeš slavit úspěchy se skupinovou prací, neboť mám zkušenost, že někteří žáci nejsou ochotni pracovat ani sami, ani ve skupině. O metodě semafor bych se také ráda dozvěděla více. Doufám, že výzkum přinesl povzbudivé výsledky a že zlepšil tvůj vztah s třídou 7.B.