Akční plán - bílé tabulky

Akční plán - bílé tabulky

autor Ingrid Svobodová -
Počet odpovědí: 0

Profesní rozvoj učitelů – akční plán                  Ingrid Svobodová

1 Identifikace a výběr problému

Jsem učitelkou angličtiny a tance na základní škole Bílá v Dejvicích. Učím zejména první stupeň – první, druhou a třetí třídu. Na druhém stupni učím angličtinu v šesté třídě a tanec v devátém ročníku.

Problém nastal ve třetí třídě, kdy žáci začínají mít povinný předmět Anglický jazyk, místo dosavadního – nehodnoceného kroužku. Slovíčka se ve třetí třídě začínají psát a také vyžadovat k dalším znalostem. Předmět se hodnotí známkou. Děti měly velkou nedůvěru ve své schopnosti, často se rozplakaly, protože některé slovo neuměly zapsat, byť jsem to na začátku roku ani nevyžadovala.

2 Návrh akčního plánu

Ke zlepšení pohody a pozitivního klimatu ve škole jsem přispívala dobrou náladou, laskavostí k dětem a také pochopením jejich emocí. Neznevažovala jsem je, pokud dítě začalo plakat. Rozhodla jsem se pravidelně používat bílé mazací tabulky, o kterých jsem četla a znala jsem i kolegu, který je používá. Poradila jsem se s kolegou, zeptala jsem se ho na zkušenosti s tabulkami a po přečtení článků a studií jsem se rozhodla zakoupit 15 tabulek pro celou skupinu.

3 Implementace

Tabulky jsem začala používat na základě probrané slovní zásoby. Nejdříve používám tzv. flash cards, tedy karty s obrázky, se kterými se učíme slovní zásobu. Po probrání slovíček přichází na řadu bílé tabulky, které mi dávají zpětnou vazbu o nabytých vědomostech. Používám několik druhů cvičení – nakresli, doplň, napiš, překládej. Důležité je, že dodržuji stejný rituál – zadám pokyn, nechám čas, ukaž mi, smaž tabulku, připrav se.