záškoláctví na ZŠ

záškoláctví na ZŠ

autor Roman Vilikus -
Počet odpovědí: 2

Na základní škole v Praze 5 budu zkoumat záškoláctví žáků.

Cílem výzkumu je provést statistickou deskripci zameškaných hodin žáků  a nalézt možné faktory, které mohou absenci zvyšovat.

  • Jak vysoká je absence žáků?
  • S jakými proměnnými v rámci vzdělávání  žáků této školy souvisí vysoký počet zameškaných hodin?

Cílem výzkumu je za pomoci akčního výzkumu zavést změny eliminující záškoláctví a reflektovat jejich efekt.

  • Jakým způsobem byly změny začleňovány do procesu?
  • Jak přijímali žáci nová pravidla řešící záškoláctví?
  • Jak zvládají pedagogové zkoumané školy zavádět nová pravidla související se snížením počtu zameškaných hodin do praxe?
  • Vešla již nová pravidla do povědomí žáků?
  • Jaké další strategie řešení záškoláctví jsou navrhovány?
  • Získali učitelé nějakou novou pedagogickou dovednost?

Nakonec bude v závěrečné diskuzi porovnávány získané výsledky šetření s poznatky, které budou uvedeny v teoretické části.

V odpovědi na Roman Vilikus

Re: záškoláctví na ZŠ

autor Ingrid Svobodová -
Akční plán by neměl vypadat jako návrh reálného výzkumu. Plnění předmětu ma jasná pravidla a body, ktere je nutné dodržet. Musí obsahovat konkrétní problém, což by mohlo být záškoláctví. Dále nějakou, metodu, návrh řešení a následnou implementaci do vyučovacích procesu. Nakonec závěrečnou reflexi.