Na základní škole v Praze 5 budu zkoumat záškoláctví žáků.
Cílem výzkumu je provést statistickou deskripci zameškaných hodin žáků a nalézt možné faktory, které mohou absenci zvyšovat.
- Jak vysoká je absence žáků?
- S jakými proměnnými v rámci vzdělávání žáků této školy souvisí vysoký počet zameškaných hodin?
Cílem výzkumu je za pomoci akčního výzkumu zavést změny eliminující záškoláctví a reflektovat jejich efekt.
- Jakým způsobem byly změny začleňovány do procesu?
- Jak přijímali žáci nová pravidla řešící záškoláctví?
- Jak zvládají pedagogové zkoumané školy zavádět nová pravidla související se snížením počtu zameškaných hodin do praxe?
- Vešla již nová pravidla do povědomí žáků?
- Jaké další strategie řešení záškoláctví jsou navrhovány?
- Získali učitelé nějakou novou pedagogickou dovednost?
Nakonec bude v závěrečné diskuzi porovnávány získané výsledky šetření s poznatky, které budou uvedeny v teoretické části.