Režim dne
8:00 - 8:30 příchod dětí, prostírání na svačinu, volná hra, řízená činnost (akvarel, eurytmie, pečení, práce s voskem, pobyt venku)
8:30 - 9:00 volná hra, řízená činnost (akvarel, eurytmie, pečení, práce s voskem, pobyt venku)
-> řízená činnost vedená tak, aby se každé dítě aspoň na chvíli zapojilo, poté co dítě dodělá svou činnost, může přejít na volnou hru, kdo chce může činnost dělat celou dobu, děti se různě mísí -> fluktuace dětí - práce s menší skupinou - možnost individuálního přístupu
9:00 - 9:30 ranní kruh: říkadla, pozdrav, počítání, zjišťování kdo chybí, krátké pohybové cvičení
9:30 - 10:00 hygiena, cvičení s prsty podle říkanky, svačina, prostírání na oběd
10:00 - 11:40 pobyt venku: zahrada MŠ/procházka/zahrada břevnovského kláštera
11:40 - 12:00 pohádka: každý týden jedna pohádka
12:00 - 12:30 oběd: říkadla před a po, jinak v tichosti
12:30 - 13:00 vyzvedávání dětí (před vyzvednutím si děti kreslí či čtou)/ příprava na spánek
13:00 - 14:00 spánek
14:00 - 16:00 volná hra
většina dětí odchází po obědě domů - specifika Waldorfské pedagogiky
Pohybové aktivity
řízené pohybové aktivity pouze v rámci ranního kruhu: cválání dokola jako kůň, okovávání si podkov - stoj na jedné noze s rukama v bok, říkanka s pohybem
spontánní pohybová činnost prováděna pouze venku - honičky, lezení po stromech, házení s míčem, skákání přes gumu, vevnitř bylo zakázáno běhat
využívané pomůcky na zahradě: guma, míč, otěže
Posouzení pohybových dovedností
děti umí běhat, hrají hru na babu, mrazíka moc dětí nezná -> obecně malé spektrum her, furt se dokola opakovala hra na babu či schovku
děti umí házet, ale o míč nemají moc velký zájem, radši si hrají s přírodninami
Děti jsou pohybově schopné, ale pohyb pro ně není něco extra. Možná že kdyby měly více podnětů, tak by je samostatný pohyb víc zajímal.