Jaký byl celkový režim dne?
- 7:00-9:00- příchod dětí (od 8:00- ranní aktivita + volná hra v herně)
- 9:00-9:30- volní hra dětí v herně
- 9:30-10:00- ranní kruh- básničky s pohybem, jednoduché pohybové hry v kruhu
- 10:00-10:30- svačina
- 10:30- 11:45- pobyt na zahradě- volná hra dětí
- 12:00-12:30- pohádka v kruhu
- 12:30- 13:00- oběd
- 13:00- vyzvedávání dětí či spaní do 14:30- poté volná hra či dodělání aktivit z rána
Jakou formou byly zařazovány/vedeny organizované PA?
- básničky s pohybem v kruhu, krátké pohybové hry- v kruhu
- eurytmie- cvičení provázené pohádkou a hrou na hudební nástroj- v kruhu
Jak byla organizována spontánní pohybová činnost?
- organizace – žádná – volná ruka
- př. Házení čepic na strom
- praktické činnosti- hrabání listí, skládání dříví
Jaké pomůcky (nářadí, náčiní) byly využívány a jakým způsobem?
- eurytmie- dřevěné kuličky- cvičení s náčiním v sedě- manipulace s předmětem
- krátká pohybová hra v kruhu- šátek- běhání (princip myšičko myš)
- náčiní na zahradě- lano (přitahování na strom), jízda na kole/koloběžce (to už však děti musí umět z domova), prolézačky na zahradě- dřevěná loď (šplh, rovnováha), kolotoč, houpačka, skluzavka
Snaha o posouzení úrovně dovedností vzhledem ke stejně starým dětem ze státní MŠ (umí chytat, házet, skákat po jedné noze..., znají hry s pravidly a hrají je... atd., atd.)
- Toto jsem nestihla posoudit, ale všechny tyto dovednosti se zde učí děti spontánně svou hrou, nejsou zde žádné řízené aktivity, ve kterých by děti napodobovaly paní učitelku a ona je opravovala. Všimla jsem si však, že děti neumí postavit kruh, ale rozumí pokynu zástup/vlak/had, protože to používají při každém přesunu. Dvě děti jsem zkusila, jestli umí skákat snožmo či chytat čepici, kterou jsem jim hodila a děti to zvládly dobře.
- Hry s pravidly nehrají, spíše jsou to jednoduché pohybové aktivity založené na pohybu dvou - tří dětí