Povinné předškolní vzdělávání

Povinné předškolní vzdělávání

autor Marie Dědičová -
Počet odpovědí: 1

Případ: Průběh povinného předškolního vzdělávání v ČR

Cílem případové studie by bylo popsat průběh povinného předškolního vzdělávání v České republice a to jak v mateřských školách, tak v individuálním vzdělávání.

Prostřednictvím většího množství metod (pozorování, interview, analýza vzdělávacích programů, kazuistika) bychom se pokusili do detailu prozkoumat, jak povinné předškolní vzdělávání probíhá v mateřských školách a individuálním vzdělávání.

Do výzkumu by byly podle kritérií vybrány nejtypičtější případy předškolních zařízení a rodin, které se rozhodly pro individuální vzdělávání.

Možná kritéria pro výběr MŠ:

-          Různá velikost (jednotřídka, mš s více pracovišti…)

-          Město/vesnice

-          Heterogenní/homogenní

-          Samostatná třída pro „předškoláky“

Kritéria pro výběr dětí v individuálním vzdělávání

-          Děti z různého socioekonomického prostředí

-          Rodiče s různým vzděláním

-          Děti, které navštěvují dětské skupiny / centra a další neškolská zařízení