Případ: Průběh povinného předškolního vzdělávání v ČR
Cílem případové studie by bylo popsat průběh povinného předškolního vzdělávání v České republice a to jak v mateřských školách, tak v individuálním vzdělávání.
Prostřednictvím většího množství metod (pozorování, interview, analýza vzdělávacích programů, kazuistika) bychom se pokusili do detailu prozkoumat, jak povinné předškolní vzdělávání probíhá v mateřských školách a individuálním vzdělávání.
Do výzkumu by byly podle kritérií vybrány nejtypičtější případy předškolních zařízení a rodin, které se rozhodly pro individuální vzdělávání.
Možná kritéria pro výběr MŠ:
- Různá velikost (jednotřídka, mš s více pracovišti…)
- Město/vesnice
- Heterogenní/homogenní
- Samostatná třída pro „předškoláky“
Kritéria pro výběr dětí v individuálním vzdělávání
- Děti z různého socioekonomického prostředí
- Rodiče s různým vzděláním
- Děti, které navštěvují dětské skupiny / centra a další neškolská zařízení