- Papír, dekompozice a číslo v roli počtu
Název: Stříhání omalovánky
Dětem rozdám omalovánku (každý stejný obrázek jaro, léto, podzim, zima), kterou musí rozstříhat např. na 4 dílky. Na barevný papír (oranžový, zelený, modrý ,žlutý) mohou rozstříhaný obrázek ( např. strom ve 4 ročních období) nalepit dle pocitového vnímání ročního období a vybarvit ho.
Pomůcky: nůžky, barevné papíry, omalovánku, lepidlo, pastelky
- Provázek, poměřování a celek a části
Název: Tkaničky
Děti sedí v kruhu, uprostřed kruhu je krabice s barevně označenými dírami. Těmito dírami jsou provlečeny různě dlouhé tkaničky. Děti tkaničky vytahují, porovnávají a kdo vytáhne nejdelší, je vítěz. Poté mohou děti tkaničky opět provléci, či spojit dohromady a kolik tkaniček jsme použili
Pomůcky: Tkaničky, krabice od bot s dírami.
- Korálky, konfigurace a komparace (seskupení, uspořádání a porovnání)
Název: Náramky
Každému dítěti do misky rozpočítám 25 korálku. Korálky budou různé barvy , různých tvarů i velikostí. Děti budou korálky navlékat na vlasec tak, jak jim zadám předlohu, což znamená mohu dát předlohu vizuální či náslechovou( říkám jaký korálek zrovna navlečeme) a poté můžeme porovnat a nalézt případné „ chyby“ v navlékání( odlišnosti). Děti si domu odnesou krásný náramek.
- Nákladní auto, zaplňování prostoru a trasa, směr
Název: Jedeme pro poklad
Děti jsou rozděleny na dvě družstva. Použiji Beet Boty. Každé družstvo obdrží beet bota( jako nákladní auto), čtvercovou podložku. Úkol zní, dojed pro poklad na druhou stranu podložky a znač cestu tím, že po cestě vysypeš náklad. ( Beet botem můžou trasu kreslit) Cestou si označí – jako vypadlý náklad( Podložky jsou připraveny tak, aby děti musely překonat překážku. Děti si musí rozmyslet trasu a kde náklad vyloží tak, aby měli prázdný vůz..( Beet bot může 2x kreslit jako vyložení nákladu). Kdo dojede první, vyhrává
Pomůcky: Beet bot, podložky
- Kostky, kompozice a možnosti
Název: Stavby roku
Děti dostanou 9 kostek a mohou postavit dle svých představ jejich stavbu roku.
Jakmile mají dostavěno, uskutečníme prohlídku stavby, kterou nám vždy dítě představí. Můžeme se inspirovat , popřemýšlet, zda-li by šla stavba postavit „ jinak“ , na jiné místo a „ z jiných materiálů“… Vedeme diskuzi.
Pomůcky: kostky