Úkol 2

Úkol 2

autor Kristýna Mahnelová -
Počet odpovědí: 0
  1. Papír, dekompozice a číslo v roli počtu

Papírové kruhy – každé dítě má z papíru vystřižených několik kruhů, dítě hodí kostkou a podle toho jaké číslo mu padne, na tolik stejných dílů kruh rozdělí nakreslením čar (jednička neplatí, dítě hází znovu), opakuje, dokud má ještě kruhy. Dítě přemýšlí, jakým způsobem se dá kruh rozdělit na daný počet stejně velkých dílů.

  1. Provázek, poměřování a celek a části

Velikost chodidla – každé dítě si přiloží provázek k chodidlu (od palce k patě) a ustřihne (může mu pomoci kamarád nebo učitelka). Děti si mezi sebou provázky poměřují – porovnávají velikosti svých chodidel (kdo má nejdelší a kdo nejkratší chodidlo).

  1. Korálky, konfigurace a komparace

Tvoření obrazců z korálků dle předlohy – skládání korálků (na koberci, aby se nerozkutálely) do různých tvarů (trojúhelník, čtverec, spirála, domeček, květina, …) podle malých vytištěných předloh. Dítě nepokládá korálky přímo na předlohu, ale vedle. Po dokončení dítě porovná svůj výtvor s předlohou, všímá si rozdílnosti (například velikost) a shodnosti (například tvar).

  1. Nákladní auto, zaplňování prostoru a trasa, směr

Zásobování obchodů nákladními auty – na jednom místě na koberci je vytvořený „sklad“, místo, kde jsou různé předměty, které se prodávají v různých obchodech (papírnictví, potraviny, textil, knihkupectví, …), každé dítě má jedno nákladní auto, patřící k určitému obchodu. Dítě vybere ze směsice předmětů předměty patřící do jeho obchodu, naloží je do auta a převeze do jeho obchodu (předem určené místo, například místo ohraničené kostkami nebo obručí). Dítě vozí předměty tak dlouho, dokud není obchod plný a sklad prázdný.

  1. Kostky, kompozice a možnosti

Společná stavba města z k různých kostek – děti mají k dispozici různé stavebnice, které mohou kombinovat, každé dítě staví svůj dům, park, Zoo, nádraží, kostel, … (libovolnou část města). Z těchto různých staveb vznikne společné město.