Nedostatek pohybu dětí vlivem distanční výuky

Nedostatek pohybu dětí vlivem distanční výuky

autor Anna Rýdlová -
Počet odpovědí: 7

Často pozoruji, 

jak především mladší děti , mají problémy resp. nedostatek pohybu. Kdy v mých hodinách kdy učím anglický jazyk, jsou děti neklidné. Napadla mě myšlenka si s dětmi zacvičit v hodině myslíte že je prospěšné v případě nějakého nápadu budu vděčná za radu či typy na cviky :) děkuji Ani R. 

V odpovědi na Anna Rýdlová

Re: Nedostatek pohybu dětí vlivem distanční výuky

autor Lucie Robová -
Zdravím,
myslím, že zapojení pohybu do výuky je nedocenitelná pomůcka. Při distanční výuce je to trochu složitější, ale děti mohou například ukazovat věci, které budete říkat - jako kontrola slovíček. (školní potřeby, barvy, počet) Mohou předvádět zvíře a ostatní budou hádat. Zapojila jsem i rodiče při výuce prvňáčků - probrali jsme slovíčka s dopravními prostředky a pak jsem zadala úkol, aby se šli společně projít a rodičům ukázaly, jak umí slovíčka v reálu. Mohly připojit i barvu, velikost. U počítače by jste mohli hrát Simon says (se slovesy).
Nebo můžete říci sloveso a dítě ho předvede. Každá takováto hra osvěží hodinu a žák se učí a ani nemá pocit, že se učí.:)))
Ještě mě napadla jedna aktivita : zapojení smyslů. Děti vyjmenují 3-5 věcí, které vidí kolem sebe, pak 3-5 věcí na které mohou sáhnou a jako poslední zavřou oči a zkusí říci co slyší. Snad vám něco pomůže.:)))
V odpovědi na Anna Rýdlová

Re: Nedostatek pohybu dětí vlivem distanční výuky

autor Tereza Laštovková -
Dobrý den,
mám teď páťáky a bez rozcvičky se nehneme. Hned mě teď napadla anglická říkačka head and shoulders... Žáci by si procvičili výslovnost, slovíčka a i by se ,,vyblbli". Já jsem zadávala teď dlouhodobou pohybovou výzvu, kde žáci sbírají body za jakýkoliv pohyb, ale to je spíš na TV/třídní... A ještě jsme vyzkoušeli oční jógu, která je zábavná, pokud máte zapnuté kamery a pomáhá unaveným očím při pravidelném tréninku. To je ode mě asi vše. Držte se. Snad to brzy pomine.
V odpovědi na Anna Rýdlová

Re: Nedostatek pohybu dětí vlivem distanční výuky

autor Gabriela Sabolová -
Dobrý den,

souhlasím, jedná se o velký problém současné doby. Kromě návrhů kolegyň se u starších dětí (4. - 5 třída) u nás na škole osvědčil dlouhodobější projekt, v rámci kterého se děti vybraly pešky kolem světa. Vyrazily z Prahy a pomocí krokoměru si každé dítě denně hlídalo, kolik kilometrů ušlo. Výsledky všech dětí se průběžně sčítaly. Na mapě sledovaly, do kterého města takto virtuálně dorazily. Sčítání kroků, práce s mapou a poznávání různých měst byly užitečným opakováním matematiky a zeměpisu. Nejdůležitější benefit je však to, že děti denně chodí na dlouhé procházky (běhy) a mají motivaci se hýbat.
V odpovědi na Anna Rýdlová

Re: Nedostatek pohybu dětí vlivem distanční výuky

autor Kateřina Jelínková -
Dobrý den, pohyb v této době je tzv. nedostatečné zboží a zapojení ho do výuky jistě žáci ocení. Napadlá mi i myšlenka ozvláštnění anglické výuky a procvičení slovíček tím, že řeknete anglicky nějakou věc, co se běžně v domácnosti vyskytuje (Lžíce, hrnek, propiska,...) a každý má za úkol v co nejkratším čase danou věc přinést a ukázat před kamerou. Můžete za to rozdávat body a po celé sérii slov určit vítěze, nebo tímto způsobem jen procvičit slovíčka a trochu se rozhýbat. 
V odpovědi na Anna Rýdlová

Re: Nedostatek pohybu dětí vlivem distanční výuky

autor Markéta Pavelková -
Ahojky Aničko,
já jsem to měla stejné a připravila jsem jim takové ruské kolo na stránce wordwall.net (dole jsem ti na něj poslala odkazy, můžeš ho použít, nebo ho využít pro inspiraci). V tomto kole, jim pravidelně aktivity doplňuji, či různě měním aktivity. Nechám je doma doběhnout třeba do kuchyně a dotknout se lednice, děláme dřepy, skáčeme, hledáme různě barevné věci apod. Mám to připravené pro děti od 1. do 3. třídy a musím říct, že to naprosto milují. Z počátku jsem jim to dávala na začátek a teď jim to někdy střídám, že to hrajeme za odměnu, nebo když vidím uprostřed hodiny, že už potřebují změnu. Je to pro ně celkem motivace. Už jsem vytvořila i verzi kterou, můžeme využít ve škole. Třeba se ti to, nebo někomu dalšímu bude hodit. :)

S pozdravem
Markét

1. třída https://wordwall.net/cs/resource/11747948/1-t%c5%99%c3%adda-warm-up
2. třída https://wordwall.net/cs/resource/11806790/2-t%c5%99%c3%adda-warm-up
3. třída https://wordwall.net/cs/resource/12034535/warm-up-3-t%c5%99%c3%adda
V odpovědi na Anna Rýdlová

Re: Nedostatek pohybu dětí vlivem distanční výuky

autor Alena Bednářová -
Ahoj Ani,

stejný problém jsem řešila s kamarádkou, jejíž syn navštěvuje druhý stupeň a mají jen online výuku již vlastně téměř rok. Do pohybu ho nedostane, i když se fakt snaží. "vydupala" si alespoň to, že 3x denně chodí povinně na procházky, ačkoliv vždy totálně s odporem syna. Má alespoň štěstí, že jí to dovoluje práce na směny, dost lidí takovou výhodu nemá.
Nicméně já, jelikož nemám nyní možnost navštěvovat prezenčně družinu, kam jsem původně byla nahlášena, tak jsem začala prohlížet virtuální hospitace, které jsou v rámci individuálních úkolů - je tam absolutně za mě skvělá hodina s paní učitelkou českého jazyka, kdy děti leží na koberci a vstávají na vyjmenované slovo, pokud není vyjmenované, zůstávají ležet. V rámci jiného předmětu, kde doučuji sourozence se sníženou inteligencí matematiku, češtinu a angličtinu jsem toto hned využila. Jen obměňuji - vstávání vs. sed, výskok vs. obrat, ruce do ypsilon vs. do měkkého i, nebo využívám pochodování do rytmu na vyjmenovaná slova... vždy jde do té výuky ten pohyb zapojit, ačkoliv já mám zkušenosti pouze s doučováním dvou osob najednou.... nicméně jukni případně na ty hospitace, je to fakt skvělý :-)