a) Děti, postavte se do řady, hezky jeden za druhého. NE – jeden za druhého je zástup, bez vztahu
b) Františku, ty budeš první, a ty Lucinko, budeš poslední z celé třídy. NE – nevíme kde je první a kde poslední, neupřesněný vztah, jak mají být uspořádány ostatní děti
c) Děti, postavte se do řady od okna směrem ke dveřím. NE - je označen začátek a konec, ale bez vztahu
d) Děti, na každou šprušli na žebřinách zavěste jeden šáteček a podíváme se, který z nich je níž, než lustr. ANO - je dán vztah i umístění
e) Děti, zastavte se, kde právě stojíte, a řekněte mi, kdo z vás je ke mně nejblíž, kdo potom a kdo pak. ANO - je dané postavení i vztah
f) To jsem děti zvědavá, jak rychle se budete obouvat, podíváme se, kdo je rychlejší než kdo. ANO - řadí se od nejrychlejšího
g) Tak děti, tady máme Toníka, ten je nejstarší, a Barušku, která je z vás nejmladší. ANO - řadí se podle věku
h) Každé dítě drží v ruce svůj obrázek. Uspořádáme se podle počtu barev na obrázku. NE – není jisté jestli od nejmenšího počtu nebo od nejvyššího
i) Podívejte se na to, co všechno je pod stolem. NE - není daný vztah