Výtvarná činnost během pandemie

Výtvarná činnost během pandemie

autor Michaela Kozáková -
Počet odpovědí: 14

Vedu online výtvarný kroužek pro druháčky. Nevím si rady se zadáváním prací. Mnoho dětí má velký zájem o práci, ale kvůli zavřeným papírnictvím nemají děti pomůcky a ani třeba některé děti nemají možnost koupě.  Jak si v tomto případě poradit, když mají děti velký zájem o práci, ale není to moc možné? 

Výkresy, omalovánky a další podobné činnosti je nebaví (nenaplňuje je to) a chtějí něco víc. 

V odpovědi na Michaela Kozáková

Re: Výtvarná činnost během pandemie

autor Viktorie Henzlová -
Zkusila bych vymyslet výtvarnou aktivitu, kde by se místo temper, vodovek atd. použily přírodní suroviny, jídlo, koření, kterými by děti malovaly, tady se fantazii meze nekladou. Případně mě napadá, to jsem zažila na ZŠ jako dítě, že existují různé počítačové programy určené na výuku výtvarné výchovy, kde mohou děti malovat. Tyto programy bývají velmi propracované. Mají reálné struktury, širokou škálu barev. Tady bych ale nacházela problém v tom, že mohou být licencované a zpoplatněné.
V odpovědi na Viktorie Henzlová

Re: Výtvarná činnost během pandemie

autor Jana Krátká -
Milá Michaelo a Viktorie,
děkuji za Vaše příspěvky.
Práce s přírodními surovinami je skvělý nápad. Přivedla jste mě na myšlenku "mandala z přírodních surovin". Děti by měly za úkol vyrazit na procházku, z přírodních surovin vytvořit mandalu a vyfotit. V rámci Vašeho on-line setkání byste následně s dětmi diskutovala nad tím, jaké materiály použily a v rámci on-line ankety by mohly své výrobky následně hodnotit.
S pozdravem
Jana Krátká
V odpovědi na Viktorie Henzlová

Re: Výtvarná činnost během pandemie

autor Anna Rýdlová -
Já mohu doporučit určitě výrobu z toaletních roliček- asi to patří spíše do pracovních činností, ale děti ze 3 třídy to bavilo. Stačí jedna rulička toaletního papíru- obyčejný papír a lepidlo a pár pastelek vytvořit si mohou krabičku - nebo sněhuláka vlastní příšerku s.r.o :) vložím, až budu doma fotky výrobků, také hodně čerpám na stránkách Pinterest. Zamilovala jsem se do této stránky.

Ani :) přeji krásné velikonoce
V odpovědi na Anna Rýdlová

Re: Výtvarná činnost během pandemie

autor Gabriela Sabolová -
Dobrý den,

my jsme se na podzim i teď se kolegyní v rámci výtvarky a pracovních činností zaměřily na "odpad z domácností". Děti měly za úkol průběžně sbírat PET lahve, plastové kelímky, krabičky od sýrů, roličky od papírů, staré ponožky... Pak jsme vyráběly kytky, stojánky, velikonoční zajíčky... Hodně jsme se inspirovaly na anglických stránkách zaměřených na homeschooling. Tento přístup ocenilo mnoho rodičů a některé děti vymyslely vlastní projekty, které sdílely se spolužáky.
V odpovědi na Michaela Kozáková

Re: Výtvarná činnost během pandemie

autor Alena Franková -
Teď se vyloženě nabízí třeba barvení vajíček pomocí přírodních barviv - šlupky od cibule, kurkuma, černý čaj, červené zelí... a dají se barvit zabalené v punčošce s přitisknutým lístkem/květem, co našly děti na procházce, pod kterým pak zůstane původní barva vajíčka.
Nebo uspořádat nějakou fotovýzvu - loni v jarní karanténě jsme třeba dětem dali za úkol napodobit a vyfotit jejich oblíbený obraz - byly z toho skvělé živé obrazy. Případně hra se stíny... vyfotit "duhu" z předmětů, co mají doma. Nebo nafotit sérii na téma "moje XY na tam a tam" - kreativitě se jistě meze nekladou, nám takhle loni vznikla skvělá série "Slečna Lžíce na táboře" - pro inspiraci přikládám ukázku..
Vděčné může být i vyrábění z roliček od toaleťáku, které má doma asi každý, nebo pletení z ruliček novinového papíru, ale to už je trochu náročnější.
V odpovědi na Alena Franková

Re: Výtvarná činnost během pandemie

autor Michaela Kozáková -
Dobrý den, je to krásný nápad. Já jsem si ho s dětmi trochu upravila a začlenili jsme ho do této doby. Děti si nakreslily na vajíčka obličeje (některé děti nezapomněly ani na roušky) a poschovávaly je po zahradách, nesly je do obchodu apod. Prostě si s nimi užili jeden den. Někdo z této akce posílal i fotografie a je to moc hezké a zábavné. Děti si to opravdu užily.
V odpovědi na Michaela Kozáková

Re: Výtvarná činnost během pandemie

autor Lucie Robová -
Dobrý den,
druháčci jsou plni energie a plni nápadů. Určitě bych zapojila věci, které mají doma i v přírodě k dispozici. Mohou zkusit vytvořit barvy a následně s nimi namalovat obraz. Mohou malovat kávou, kakaem, čajem, kořením. Mohou zkusit udělat barvu z mraženého ovoce - taková fialová borůvka, červená jahoda.
Krásné obrázky dotvoří použití soli.
Vytvořit obrázek z těstovin.
Stejně můžeme pokračovat venku. Hledat barvy venku.
Vytvořit koláž z přírodnin.
Krásná aktivita je pomalovat kamínky a rozmístit je v okolí svého bydliště.
Je dobré nezadávat pevné zadání, ale nechat dětem prostor k popuštění jejich vlastní fantazie.
Děti rádi studují své práce, jsou pyšné, když najdou svůj výtvor na nástěnce.
Co kdyby mohly přinést nějaký svůj výtvor a nechat ho vystavený ve školní zahradě, pověšené na školním plotě, stromě u školy.
Krásné tvoření a hodně energie.
V odpovědi na Lucie Robová

Re: Výtvarná činnost během pandemie

autor Jana Šonková -
Dobrý den, také učím výtvarnou výchovu a většinou tvoříme z přírodních materiálů, nebo mají za úkol na procházce s rodiči společně vytvořit mandalu, vyfotit a poslat mi ji. Nasbírat kamínky a pak z nich vyrábíme zvířátka, kytičky, brouky, ale klidně celou jejich rodinu. Buď to děláme společně, ale většinou tvoří na procházce s rodiči. Posílám jim k vytisknutí například kočičku a děti na ni lepí knoflíky, nebo se dají použít i těstoviny, čočka a jiné luštěniny. Jsou z toho vždy krásné obrázky. Pro malé děti, doporučuji http://krokotak.com/. Tam jsou podklady k vytisknutí a návody jak na to. Teď měl doma každý obaly od vajíček, tak jsme vyráběli portréty. Posílám návod: http://krokotak.com/2019/08/egg-carton-portraits/ Přeji hodně zábavy.
V odpovědi na Michaela Kozáková

Re: Výtvarná činnost během pandemie

autor Janetta Mázlová -
 
Dobrý den, se svým příspěvkem jdu s křížkem po funuse, ale třeba někdo využije příští zimu. Kolegyně, která vyučuje VV zadávala dětem úkoly, které měly plnit při procházkách venku. Například na kmeny stromu vytvořit pomocí sněhu nějaké zvíře.
V odpovědi na Janetta Mázlová

Re: Výtvarná činnost během pandemie

autor Lucie Robová -
Dobrý den,
tuto aktivitu jsme praktikovali v zimě při procházce lesem a musím úpřímně říci, že z ní byly unešené děti i dospěláci.
Ještě teď, když si vzpomenu kolik legrace jsme při výzdobě stromů zažili se musím usmívat. Opravdu skvělá zimní aktivita.
Teď by možná šlo malovat bahnem. :))))Nevím tedy, co by na to maminky, ale.........
Krásné kreativní jaro přeje Lucka
V odpovědi na Michaela Kozáková

Re: Výtvarná činnost během pandemie

autor Markéta Suchá -
Hezký den, bohužel jsem se do příspěvku nemohla neustále dostat a podařilo se mi až nyní. Také učím VV, sice druhý stupeň, ale některé úkoly zvládnou i menší děti. Land art – je tvoření v přírodě čistě z toho, co v přírodě najdete. Cílem land artu není vystavit umělecké dílo na stěnu nebo ho dát na výstavu. Umělec totiž tvoří v přírodě a dílo není možné přenést. Někteří umělci dílo tvoří dokonce jen pro velice krátkou dobu, než jim ho odplaví voda, rozfouká vítr nebo než se zničí působením slunce – např. led. Jedním ze známých Land art tvůrců je Andy Goldsworthy 
 děti  své práce nafotily a myslím, že se skvěle povedli. Pokud byste se chtěli podívat práce máme na stránkách školy https://zsfrlazne.edupage.org/ super je také tvoření ze starého papíru, namočeného do směsy vody a škrobu( ať už na vaření, nebo prádlo) dá se vytvořit soška, ale i sluneční soustava.

Příloha cdv_photo_004_20210423192899.jpg
V odpovědi na Michaela Kozáková

Re: Výtvarná činnost během pandemie

autor Alena Bednářová -
Zkušenost s učením výtvarné výchovy sice nemám, ale v motolské družině, kde jsem byla minulý semestr na praxi, jsme s paní učitelkou tvořili úžasné věci z novin - stačilo namočit a dělat různé tvary. Ty se později lepily k sobě a utvářely další obrazce a tvary. Tvořili jsme například houby, siluety osob, města, ryby, či jiná zvířátka. Vše bylo pouze s pomocí novin, vody a mouky. Byla to práce postupná, kdy jsme jeden den tvořili tvary, další den je lepili, další den z nich dělali koláž, atp. Děti to tedy moc bavilo, už jen tím, že to vlastně navazovalo a těšily se na další hodinu.
Jinak další byly již zmíněné přírodniny, což hodně dětí z typického bytového města opravdu ocenily. Dělali jsem svícny, vystřihovánky z listů, přírodninové dekorace, atp. Za mě opravdu skvělé.