Starší děti mohou třídit koule podle různých kritérií. Rozdělit do skupin např. malé koule, střední a velké, další kritérium může být třídění podle barvy. Nemusí třídit pouze koule, ale i všechna tělesa, opět podle barvy, velikosti, ale i tvaru. Kritéria mohou být různá např. v jedné obruči budou pouze koule, ve druhé budou všechna další tělesa, další možnost je, že každá skupina těles má svou obruč.
Třídění můžeme provádět i na interaktivní tabuli nebo nám mohou pomoct pracovní listy. Např. vybarvi všechny koule na obrázku, spoj stejná tělesa čarou, spoj stíny, škrtni těleso, které do skupiny nepatří apod.
Řadit můžeme koule od nejmenší po největší nebo naopak. My opět používáme nejčastěji interaktivní tabuli, ale můžeme pracovat i u stolečků.
Poslední cvičení, které s dětmi využíváme je přiřazování. Většinou začínáme v prostoru, děti hledají věci, které vypadají jako koule, krychle apod. Další etapou je přiřazování obrázků. K obrázku koule přiřazují obrázky věcí, které vypadají jakou koule. Pak většinou pracujeme na interaktivní tabuli, kde opět přiřazují obrázky k tělesům a nebo naopak hledají, co do dané skupiny nepatří.