Dobrý den,
již 6 měsíců doučuji 2 chlapce (sourozence) ze sociálně slabé rodiny ve věku 8 let a 10 let. Chlapci mají ještě další 3 mladší sourozence (dohromady je tedy v rodině 5 dětí), které bývají v bytě, do kterého chodím chlapce doučovat, vždy přítomni. Problém ale často nastává v tom, že tito 3 sourozenci chtějí být součástí výuky také, a proto nám často zasahují do výuky. Tím ale vyrušují právě doučované chlapce, kteří se kvůli hluku, který je v místnosti, špatně soustředí na práci. Z jedné strany chápu, že je to pro děti velice lákavé, když jim do bytu přijde někdo nový, a chtějí být do aktivity také zahrnuti. Z druhé strany je to ale pro výuku doopravdy velice rušivý faktor, proto jsem si o tom popovídala s jejich maminkou, která se tedy od té doby snaží děti zabavit tak, aby do výuky nezasahovaly. Občas je to ale velmi obtížné, protože má maminka i jiné povinnosti, jako je vaření atd. Jednou dokonce musela zamknout dveře do místnosti, kde jsme se s jedním z chlapců učili, aby do ni nevbíhala jejich mladší sestra. Ta ale za dveřmi brečela a bušila na ně, proto jsem si ji do místnosti vzala, půjčila jsem jí své fixy, dala papír a řekla jí, co by mohla namalovat. Potom už výuka probíhala v pořádku, ale ztratila jsem s tím poměrně dost času z hodiny.
Jak byste takovou situaci řešili vy? Budu moc ráda za nějaké inspirativní nápady, co se dá v takové situaci dělat.
Mockrát děkuji,
Lucie Váňová.