Hyperaktivita

Hyperaktivita

autor Kateřina Hájková -
Počet odpovědí: 4

Dobrý den,

měla jsem problém s jedním děvčátkem na hodinách zpěvu. Děti musíme učit po dvou, měla jsem tedy dvě holčičky, jedna byla do zpěvu zapálená, ale jinak zakřiknutá, druhá mi hned na začátku řekla, že na kroužek chodí kvůli rodičům. Byla od začátku roztěkaná, poskakovala po třídě, zkrátka hyperaktivní. Když jsem vysvětlovala, že na kroužek chodit nemusí, vždy se za týden vrátila, že chodit chce, ale opět vyrušovala. Dělala jsem s ní mnoho pohybových aktivit, aby se vyřádila, zkoušela jsem holčičky i rozdělit (jedna zpívala a druhá vyplňovala notový sešit), aby tu druhou nevyrušovala, ale nic nepomohlo. Musím je učit Montessori metodou, tudíž bych na ni neměla ani zakřičet. Na rodiče kvůli situaci nedošlo, ale nevím, jak moc by mi dokázali pomoci. Napadá vás nějaké řešení?

Moc děkuji za případné odpovědi, Kačka

V odpovědi na Kateřina Hájková

Re: Hyperaktivita

autor Lucie Feixová -
Ahoj,
je to opravdu složité, navíc když rodiče vyžadují výsledky. Napadá mě jen, dát holčičku k další hyperaktivní holčičce a vést tedy hodinu malinko jiným způsobem. Zařadit kratší časový úsek zpěvu s prostřídáním fyzických aktivit. Holčička, která se chce učit, na to má určitě právo a nějaký podobný partner by pro ni byl vhodný.
V odpovědi na Kateřina Hájková

Re: Hyperaktivita

autor Barbora Kudláčková -
Dobrý den, zkusila bych holčičku víc zaměstnávat, což by mohlo její chování zklidnit, jelikož by měla dost práce. Z vlastní zkušenosti vím, že pro hyperaktivnější děti je důležité, aby hodiny nebyly stereotypní. Myslím, že také hodně důležité pro hyperaktivní dítě je, aby nemělo kolem sebe žádné rušivé podněty, aby se mohlo perfektně soustředit na práci, připadá mi, že mnohem lepší by byla individuální výuka jen vy a ona, ale chápu, že to nejde. Jinak z mé zkušenosti se na hyperaktivní děti nevyplatí ani křičet, protože to děti často akorát ještě víc rozruší a neposednost podpoří. Ale to vy tedy kvůli Montessori stejně nesmíte.
Rodiče by podle mě hyperaktivitu nevyřešili, protože fyzicky v hodinách stejně nebudou a nevím jestli by to jinak na děti platilo.
Jinak určitě souhlasím s Lucií, že by bylo dobré zařadit kratší časové úseky jednotlivých aktivit a zařadit i fyzické aktivity.
No, nevím jestli jsem pomohla, ale každopádně přeji hodně štěstí a sama jsem zvědavá na další komentáře.

Barča Kudláčková
V odpovědi na Kateřina Hájková

Re: Hyperaktivita

autor Alena Bednářová -
Ahoj, hyperaktivního mam syna (3r a 2m) a jiz nyni vim, ze zamestnat ho a zaujmout je nadlidsky vykon. Za me funguje střídani cinnosti a snaha zaujmout. S hudebni vychovou kamaradka nejsem, ale napadl me treba kánon? Neco, zivejsiho, kdy se da vyřadit? Zurivé tleskání do rytmu, či poskakovani v kruhu, trepani s micky v rucniku do zpevu? Neco, co by se udelalo vzdy na zacatku a na konci. S tím, ze na zacatku slibis, ze mas na konec pripravene prekvapeni, ale ta hodina musi fungovat. Myslim, ze by pomohlo i zakriknute holcicce se trochu odvazat ;)
V odpovědi na Kateřina Hájková

Re: Hyperaktivita

autor Barbora Kubrová -
Mám stejný problém, ale mám holčičku samotnou (vzhledem k situaci k ní docházím na doučování). Neustále leze po židli, pořád mi něco povídá, ukazuje mi věci, je roztěkaná... Mám ale ten problém, že ji mám na angličtinu a když jsem s ní sama, tak mě nenapadá moc věcí, jak ji nechat se vyřádit. Není to (asi) tak strašné jako píše Kačka, ale dost nás to zpomaluje a mě unavuje ji neustále usazovat zpátky na židli. Svádím to na to, že už se jí po online výuce nechce sedět na zadku, myslím si, že aktivity měníme často, aby ji to právě nenudilo. Holčička je třeťačka. Máte nějaké tipy? Díky moc