Změna chování při hromadné hodině

Změna chování při hromadné hodině

autor Barbora Kudláčková -
Počet odpovědí: 4

Zdravím všechny, ráda bych se podělila o svůj problém, který jsem řešila před nouzovým stavem a určitě budu řešit i po jeho ukončení.

Volnočasově učím děti hrát na hudební nástroje a mám mezi žáky dvě holky, které se znají. Jednou za měsíc mají hodinu dohromady, protože je to hrozně baví a je to také perfektní zpestření. Jedna z holek ale při společné hodině úplně mění své chování a absolutně nerespektuje ani mě ani svou "spoluhráčku". Je strašně výbušná, mluví nahlas, křičí, kdykoli druhá holčička něco udělá, opičí se a předvádí, že je lepší. Okřikování ani jiné poznámky/výhružky nepomáhají. Jediné, co na ní zatím platí, je když řeknu, že se o té její nekázni budu muset pobavit s maminkou, potom se trochu zklidní, ale za chvíli jede zase znovu. 

Snažím se jí ve společné hodině více zaměstnat, ale bohužel se mi to nedaří natolik, aby se chovala "normálně" - tzn. stejně jako v individuálních hodinách jen se mnou. Jakmile máme ale hodinu jen spolu, není absolutně žádný problém, je hodná, poslouchá a respektuje. Samozřejmě mě napadá hromadné hodiny zrušit, ale holky to opravdu baví a jsou pak nabité energií, takže bych to ráda vyřešila jinak.

Máte někdo zkušenost s totálně odlišným chováním dítěte v hromadné X individuální hodině? Nebo nějaké tipy, jak dítě trochu umírnit?

Díky všem.

Barča Kudláčková

V odpovědi na Barbora Kudláčková

Re: Změna chování při hromadné hodině

autor Jana Laštovičková -
Ahojky Báro,
tvé téma na mě, tak jak ho popisuješ, působí tak, že si holčička užívá tvou přítomnost a pokud se k vám přidá i někdo jiný tak dle mého bojuje s tím, že ztrácí tvou pozornost a musí se o ní dělit s ostatními i když jsou to její kamarádi. Nevím jaké má domácí prostředí a jaká je, ale já bych si s ní o jejím chování promluvila a zeptala se, co se v ní děje a popsala jí, co mi vadí a jak to cítím já. To asi za mě.
V odpovědi na Jana Laštovičková

Re: Změna chování při hromadné hodině

autor Barbora Kudláčková -
Jani, díky za tvou odpověď. To jsem se právě snažila udělat hned ze začátku, ale nic podnětného, na čem by se dalo pracovat, jsem z ní nedostala. Nenapadlo mě to ale zkusit skrz mě - tzn. říct, co mě osobně vadí a že mi ty hodiny třeba nedělají takovou radost, když se takhle chová. Třeba se nad tím pak zamyslí.
Děkuji, B.
V odpovědi na Barbora Kudláčková

Re: Změna chování při hromadné hodině

autor Eliška Kubálková -
Dobrý den,

souhlasím s Janou. Holčička se snaží si udržet pozornost a jakmile jí nemá podle jejích představ, snaží se na sebe upozornit. Také to může ovlivnit další jiné případy. Nevím, zda je holčička jedináček, ale to také může mít dopad. Nebo naopak nemá zase doma tolik pozornosti, tak se snaží jí ukázat ve škole.
A je tato volnočasová aktivita součástí školy? Pokud ano, zkusila bych se zeptat kolegyň, které mají dívku ve třídě, jak ona reaguje na větší kolektiv.
Pokud se týká o volnočasovou aktivitu mimo školu, zkusila bych si už promluvit s matkou. Pokud toto trvá delší dobu, asi jiný způsob již nepřichází k úvahu. Píše se mi to těžko a chápu, jak je to i pro vás samotnou náročné. Ale snažila bych se přijít na to, co stojí za chováním dívky.

Snad má odpověď bylo nápomocná.

Přeji krásný den
Eliška Kubálková
V odpovědi na Barbora Kudláčková

Re: Změna chování při hromadné hodině

autor Zuzana Závodná -
Ahoj Báro,
z dětských táborů mám zkušenost s chlapcem, který vykazuje podobné chování jako holka, kterou popisuješ. Znám ho i z domácího prostředí, kde je absolutně nekonfliktní, ve chvíli, kdy ale přijede na tábor, neposlouchá a nelze ho usměrnit. Chování si vykládáme jako bojovnost o naši pozornost. Nám nejvíc zafungovalo mu dát pocit, že je pro nás důležitý, i když je mezi ostatními dětmi. Samozřejmě ale tak, abychom ostatní děti neopomíjeli. Např. když potřebujeme přinést míč na novou hru, nebo když potřebujeme aby se oddíl spočítal na oběd, dáváme to z velké části za úkol právě jemu. Chlapec má pak pocit důležitosti, a je lépe zvladatelný.
Snad moje zkušenost pomohla, Zuzka