Dobrý den,
ráda bych zde sdílela svůj "problém", se kterým jsem se setkala na prvních hodinách sportovních kroužků pro děti (6-7 let) v roli trenérky.
V úvodních 4 lekcích mají rodiče možnost být přítomni na lekci, aby se zjistilo, zda děti zvládají cvičení. To pro mě jako začínajícího pedagoga bylo velmi frustrující. Byla jsem nervózní z jejich přítomnosti a předem jsem tušila, že děti nebudou plně soustředěné, pokud budou mít v dosahu osobu sobě nejbližší.
Dala jsem si za úkol děti co nejvíce namotivovat, aby byly do činností a her plně zapojeny a cvičení je bavilo. Ovšem ne všechny děti zvládaly nepřítomnost rodičů, z her odcházely a opět přicházely a já se nemohla plně soustředit na celkový průběh.
Kde tedy byla chyba? Nedostatečná motivace, zaujetí, forma? Přítomnost rodičů - útěk a schování se? Nebo pouze má první zkušenost a přehnané obavy?
Děkuji za reakce a budu ráda za příklady, jak jste řešili přítomnost rodičů na lekci/hodině vy.
Eliška Štíchová.