Čím může prof. Hejný inspirovat vyučující SV?
Může inspirovat například, jak on sám říká ve zhlédnutém videu, nastavitelnými úlohami - tzn. dát přiměřenou úlohu těm nejsilnějším i těm nejslabším. Tato úloha může mít podle mě charakter matematický, i společenskovědní. A to celé se může pojit s životní zkušeností dítěte, což je tedy ve SV velice důležité. Může také zaujmout jiným přístupem, který sám o sobě budí zájem o ten daný předmět.
Má výuka matematiky něco společného s výukou OV a ZSV?
To, že například dle H. metody se zde učíme sílu argumentu, tzn. ochotu uznat názor spolužáka, když vidím, že má pravdu. Jistě má společné i v tom, že v matematice, stejně tak v OV, jsou exaktní věci, které tak zkrátka jsou a je třeba naučit se je tak brát jako jakousi pravdu (např. výsledek příkladu vs. zákony).