karanténa - 5 - Těmínová

karanténa - 5 - Těmínová

autor Anežka Novotná -
Počet odpovědí: 1
  • S dětmi si sedneme do kruhu a paní učitelka začne vyprávět básničku o řeči zvířátek. Při každém slovesu, které označuje nějaký zvuk, paní učitelka dětem ukáže obrázek zvířete, které takový zvuk dělá. 

  • ve chvíli, kdy máme na zemi v kruhu všechna zvířátka, se ptáme dětí, jestli ten zvuk, může dělat jen jedno zvířátko, jestli jich nebude víc. Diskutujeme.

  • “vrčí jenom pejsek? Nemohl by vrčet třeba taky vlk?”

  • PMG - třídění, uvažování, usuzování

 

  • paní učitelka pustí dětem postupně zvukové nahrávky zvířátek, která jsou v básničce a děti mají za úkol říct, která to jsou. Tím si děti  připomenou jaké zvuky dělá jaké zvíře. 

  • pak učitelka rozvěsí obrázky po třídě a střídavě pouští zvukové nahrávky. Děti mají za úkol co nejrychleji doběhnout k danému obrázku. Aby nedocházelo k tomu, že některé děti poběží bezmyšlenkovitě s davem, tak ve třídě budou viset třeba dvě zvířátka, která vrčí. 

  • PMG - třídění, uvažování, usuzování

V odpovědi na Anežka Novotná

Re: karanténa - 5 - Těmínová

autor Michaela Kaslová -

I zde bych viděla příležitost si pohrát se slovem někdo ....

A co pes, každý vrčí? .....

Tedy Každý - někdo a pohrát si se slovem někdo více.

Jeden pejsek, dva, tři ...