Určit počet:
- Děti by mohly určovat počet zvířat v básničce
Třídění:
- děti mohou třídit zvířata dle (vlastností, velikosti, užitku, nohou, srsti)
Porovnávání:
- mohli bychom využít i statistiku, např. použít kostky a stavět komín „Má zvíře peří? Ano“ – dle výšky komínu pak porovnat kterých zvířat bylo nejvíce (opeřených, chlupatých atd)
První/poslední:
- děti by k četbě básně dostaly obrázky zvířat a při četbě by střídavě vybíraly obrázky, které k čtenému textu patří „slepice kdáká“ – potom bychom si řadu obrázků prohlédli a určili, které zvíře je první a poslední – zdůrazníme dětem, že jde o uspořádání v řadě a začínáme od levé strany
Určení pozice zvířat
- v řadě bychom také mohli určovat postavení zvířat, například „žába je nalevo od sovy“, „kočka je napravo do sovy“, kdo je mezi prasátkem a myškou“
Zkoumání dvojic
- z obrázků bychom mohli vytvořit dvojice – děti by si obrázky prohlédly a určovaly by, co mohou mít společného, např. slepice a vrána (peří), myš a pes (chlupy), kráva a ovce (mléko), popřípadě by děti mohly samy nějaké dvojice utvořit a obhájit jejich spojení