uspořádání

uspořádání

autor Gabriela Plzáková -
Počet odpovědí: 0

Z následujících situací vyberte ty, kde se jedná o ostré lineární uspořádání a kde ne a své tvrzení zdůvodněte. Sledujte různé JEDNOTLIVÉ SITUACE spolu nesouvisející.

a)      Děti, postavte se do řady, hezky jeden za druhého.

Ano – Děti mají stát za sebou, takže by se neměl nikdo stát vedle sebe. Pouze si myslím, že jeden za druhého není řada, ale zástup (v MŠ většinou mašinka).

b)      Františku, ty budeš první, a ty Lucinko, budeš poslední z celé třídy.

Ne – Není jednoznačné uspořádání, zda mohou stát některé děti mezi Františkem a Lucinkou po jednom/dvou/třech.

c)       Děti, postavte se do řady od okna směrem ke dveřím.

Ano - postavte se do řady znamená, že mají stát jeden vedle druhého.

d)      Děti, na každou šprušli na žebřinách zavěste jeden šáteček a podíváme se, který z nich je níž, než lustr.

Ano – na každé šprušli pouze jeden šátek a každá je o stupeň výš.

e)       Děti, zastavte se, kde právě stojíte, a řekněte mi, kdo z vás je ke mně nejblíž, kdo potom a kdo pak, …

Ne – děti pravděpodobně některé stojí stejně daleko.

f)        To jsem děti zvědavá, jak rychle se budete obouvat, podíváme se, kdo je rychlejší než kdo.

Ano i ne – pokud by se žádné děti neobuly stejně, tak ano.

g)      Tak děti, tady máme Toníka, ten je nejstarší, a Barušku, která je z vás nejmladší.

Ano i ne – pokud se žádné dítě nenarodilo ve stejný den, tak ano.

h)      Každé dítě drží v ruce svůj obrázek. Uspořádáme se podle počtu barev na obrázku.

Ne – Některé obrázky mají pravděpodobně stejný počet barev.

i)        Podívejte se  na to, co všechno je pod stolem.

Ne – nevyplívá mi z této situace žádné lineární uspořádání.