Příprava – kartičky s obrázky zvířátek z básničky + obrázek člověka. Obrázky znázorňující les, dvůr, mrak, země (např. tráva), voda. Obruče. Nahrávky zvuků zvířat.
Motivace – děti sedí v kroužku
- Přečíst básničku
- Přečíst básničku znovu a ke každému slovesu (kejhá, kdáká...) děti určují, jaké zvíře daný zvuk vydává. Po tom, co dojdeme ke správné odpovědi, položíme kartičku s obrázkem zvířete doprostřed kroužku.
Aktivity – Rozdělit třídu na dvě skupiny: jedna skupina pracuje, druhá bude hodnotit. Kartičky s obrázky jsou rozmístěny po třídě.
- Třídění do skupin (les-dvůr) každá skupina má ohraničený prostor, pro snadnější orientaci, obručí a označený obrázkem.
- Třídění do skupin (země-vzduch-voda) každá skupina má ohraničený prostor, pro snadnější orientaci, obručí a označený obrázkem.
- Děti vezmou kartičku s obrázkem a jdou ji vložit do správné obruče.
- Druhá skupina výsledek zhodnotí – vždy zopakují jaké zvuky které zvíře vydává (mňouká, bručí...). Skupiny se vymění.
- Stejný postup se opakuje i při třídění země-vzduch-voda
Učitelka čte básničku a děti řadí obrázky zvířat jak jdou za sebou. (stoupnout si do řady s obrázkem v ruce)
Učitelka čte básničku ještě jednou a ukazuje na jednotlivé děti, které řeknou sloveso, jaký zvuk zvíře vydává. Poslední verš řeknou všichni společně.
Sluchové rozlišování – děti leží na zemi, zavřené oči a poslouchají
- Učitelka pouští nahrávky zvuků jednotlivých zvířat a děti určují o jaké zvíře se jedná. Kdo ví, zvedne ruku, odpovídá ten, koho ruky se učitelka dotkne.