zvuky zvířat

zvuky zvířat

autor Adéla Chalupová -
Počet odpovědí: 1

Příprava – kartičky s obrázky zvířátek z básničky + obrázek člověka. Obrázky znázorňující les, dvůr, mrak, země (např. tráva), voda. Obruče. Nahrávky zvuků zvířat.

Motivace – děti sedí v kroužku

  • Přečíst básničku
  • Přečíst básničku znovu a ke každému slovesu (kejhá, kdáká...) děti určují, jaké zvíře daný zvuk vydává. Po tom, co dojdeme ke správné odpovědi, položíme kartičku s obrázkem zvířete doprostřed kroužku.

Aktivity – Rozdělit třídu na dvě skupiny: jedna skupina pracuje, druhá bude hodnotit. Kartičky s obrázky jsou rozmístěny po třídě.  

  • Třídění do skupin (les-dvůr) každá skupina má ohraničený prostor, pro snadnější orientaci, obručí a označený obrázkem.
  • Třídění do skupin (země-vzduch-voda) každá skupina má ohraničený prostor, pro snadnější orientaci, obručí a označený obrázkem.
  • Děti vezmou kartičku s obrázkem a jdou ji vložit do správné obruče.
  • Druhá skupina výsledek zhodnotí – vždy zopakují jaké zvuky které zvíře vydává (mňouká, bručí...). Skupiny se vymění.
  • Stejný postup se opakuje i při třídění země-vzduch-voda

 

Učitelka čte básničku a děti řadí obrázky zvířat jak jdou za sebou. (stoupnout si do řady s obrázkem  v ruce)

Učitelka čte básničku ještě jednou a ukazuje na jednotlivé děti, které řeknou sloveso, jaký zvuk zvíře vydává. Poslední verš řeknou všichni společně.

Sluchové rozlišování – děti leží na zemi, zavřené oči a poslouchají

  • Učitelka pouští nahrávky zvuků jednotlivých zvířat a děti určují o jaké zvíře se jedná. Kdo ví, zvedne ruku, odpovídá ten, koho ruky se učitelka dotkne.