Úkol 5

Úkol 5

von Eliška Kolářová -
Number of replies: 1

   Přiřazování - utváření nestejnorodých dvojic

   S dětmi v kroužku na koberci si přečteme Černíkův text - Řeč zvířátek. Chvilku s dětmi diskutujeme, které zvířátko dělá jaké zvuky, které zvířátko nedělá žádné, vyzkoušíme si mluvit jako zvířátka... - to abychom děti zaujali a zároveň nenápadně "doučily" všechny děti všem zvířátkům a jejich zvukům. Nyní učitelka rozloží po třídě obrázky zvířátek ve stejném počtu, jako je dětí, tak aby na ně děti zatím neviděly. Učitelka přidělí každému dítěti zvlášť jeden zvířecí zvuk, ideálně ho pustí z reproduktoru. ("Martine, ty budeš "mňau mňau", Kačenko, ty jsi "ga ga"). Dítě souhlasně odpoví učitelce svým zvířecím jazykem, ale dál může mluvit, až když najde svou podobu - obrázek. Po rozdělení zvuků dá učitelka pokyn k nalezení svých zvířátek.

 

   Jisté-možné

   -Obměna aktivity pexeso (Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání)

   Místo dvou totožných obrázků, tvoří dvojici obrázek zvířátka a zvuk zvířátka (ten je napsaný na kartičce a při otočení ho učitelka vždy přečte, děti opakují) 

In reply to Eliška Kolářová

Re: Úkol 5

von Michaela Kaslová -

Pokud jste si vzala za nosné přiřazování, mohla jste hru dotáhnout tak, že by se pak zvířátka stejného druhu měla vzájemně poznat podle zvuků, které vydávají. Na konci hry byste měla skupinu (třídu) žabiček, skupinu pejsků atd.

Tím by se hezky prohloubila práce se slovy KAždý a NĚKDO.