Denisa Richterová - Lekce : Můj Kámoš

Re: Denisa Richterová - Lekce : Můj Kámoš

autor Petra Horská -
Počet odpovědí: 0

Milá Deniso,

níže vkládám komentář od Vlasty urbanové.

S pozdravem

Petra Horská

 

Evokace

Aktivita č. 1 – myšlenková mapa - dobrý nápad, ale možná by úplně stačilo udělat rovnou aktivu KDO KOMU A JAK SLOUŽÍ, ta se skvěle vztahuje k filmu; bylo by dobré se k ní pak vrátit na konci lekce po filmu, pokud děti nepřijdou na to, že zvíře může být i asistenční zvíře k lidem s postižením

Aktivita č. 2 – pantomima – úplně jsem hru nepochopila, ale to může být můj problém J, musela bych vidět, jak to funguje;  přesto – je dobré dát si dopředu otázku, k čemu by hra měla směřovat. Cíl té aktivity, jak jste ho pojmenovala, se mi nezdá moc smysluplný – na co by asi děti přišly? Možná ještě nějaké úplně malé děti by to ocenily, takhle si zahrát, u páťáků o tom nejsem přesvědčená. Ale muselo by se to zkusit… spíš ale je dobré ty aktivity směřovat přímo k tématu filmu…

Aktivita č. 3 – KDO A JAK KOMU SLOUŽÍ – už jsem psala, je výborná, i s tím otevřeným koncem „zatím nehodnotíme“

Film – ok

CHYBÍ REFLEXE – pozor na to, opravdu je nutné udělat reflexi emocí, i u tohoto filmu je třeba je ošetřit, zpracovat, dát dětem možnost je vyjádřit. Je to hodně důležitá část práce s dokumentárním filmem, která se skvěle zúročuje – děti jsou otevřenější, citlivější, tolerantnější… pro reflexi je třeba dát dostatečný prostor, proto doporučujeme udělat před filmem jednu aktivitu a pak čas nechat pro reflexi, aby si děti mohly o filmu popovídat, o tom, co v nich vyvolal, co cítily, které okamžiky se jim líbily a které ne; pak stačí zase jedna aktivita na závěr, která to všechno shrne… Vy jste zadala reflexi na konec lekce, ale to je reflexe té dvouhodinovky, ne toho filmu. Navíc už není moc potřeba, ty odpovědi na otázky zazní při aktivitě, žáci je vypracují ve skupinách. Čtení básniček hodinu krásně zakončí.

Aktivity po filmu – jsou skvělé, takhle hodina drží krásně pohromadě, blahopřeju.