Předškolák se učí všemi smysly poznávat přírodu. Sleduje a pamatuje si: "Lehne si dospělý jen tak do trávy", "vykoupe se v bahnitém rybníku". Dospělého bere jako průvodce a učí se tak. Jsou to přímé zkušenosti se zdravou a druhově rozmanitou přírodou.
Jistě situace z mého dětství. Dnešní svět má bohužel i druhou stranu mince a to je omezování našich dětí. Kdo z nás si lehne jen tak do trávy, aby se nebál klíštěte. Kdo z nás se vykoupe v rybníku bez obavy ze sinic. Jisté možnosti dětem vědomě odpíráme.
Rané dětství je období, kdy děti chodí se svými rodiči ven a přirozeně se učí a objevují přírodu za každého počasí, její rozmanitost. Pro jejich imunitní systém je důležité přirozené sžívání s přírodní "špínou".
Je dobré, že děti v mateřských školách chodí na procházky za jakéhokoliv počasí. Dodržování tohoto režimu je potřebné pro jejich schopnost termoregulace a bezesporu posílení imunitního systému. I na zahradě se dá dítěti vysvětlit, že na broučka se přeci nešlape.