Úkol 2

Re: Úkol 2

autor Michaela Kaslová -
Počet odpovědí: 0

Ad 1)Nejde o dekompozici v pravém slova smyslu, protože nás zde  nezajímají odstřižky, tedy všechny získané dílky.

Jde o jakési vystřihovánky na základě práce se šablonou, jejíž obtahování je vlastně rýsování.  Jsou-li šablony stejné, pak všechny děti dostanou stejné (ve smyslu shodné) trojúhelníky, čtverce, ...., což zrovna k pojmotvornému procesu nepřispívá. Tedy úloha se poněkud míjí s cílem.

Dále není jasné, co chápete slovem šifra, ale ta je založena zpravidla u předškoláků na principu substituce, což zde není zřetelné; tedy není jasné, co a jak dítě získá jejím dekódováním; zřejmě jste myslela rytmus - strukturu, ale ne šifru.

Ad 2) Asi se uvažuje o překládání provázku, což je manuálně pro jednoho i sedmiletého těžké. Uvažujete spolupráci ve dvojici, nebo pracujete s kolíčky, či jinou pomůckou...? Bez instrukce jako problémová situace?

Ad 3) Zde je "šifra" opět volně ve smyslu zakódovaného předpisu /modelu/ vzoru /rytmu/ struktury, avšak sedí to přijatelněji, než v bodě 1)

Ad 4) Zde jde víc o číslo, než zaplňování prostoru jako řešení problému. Znovu prostudujte text Mozaiky  cesta k míře (na internetu).

Ad 5) K češtin: "z každé barvy" není české užití předložky!

Hrubá chyba: Z kostek čtverec nesložíte!!!!!

Co myslíte slovem STRANY? Pozor na nedostatky v geometrii.