2. úkol

2. úkol

autor Eliška Kolářová -
Počet odpovědí: 1
V odpovědi na Eliška Kolářová

Re: 2. úkol

autor Michaela Kaslová -

1) Pěkné, asi bych dětem předem řekla, že vyrobíme skládanku. Z 8 dílů ji možná složí, kdo obrázek kreslil, ale ne nutně kamarád. Možná by to z oněch 8 mohla být skládanka pro rodiče.

Ad 2) Odlišení KOLIKRÁT a O KOLIK dělá problém devítiletým!  Z pohledu emočního a sociálního: najít nejmenšího nemusí být, zejména u stejně starých dětí, to nejcitlivější. Doporučuji např. hračku (velkého medvěda, draka, ...) a odosobnit výchozí jednotku.

Zjednodušila bych to na "O CO" je delší. Pak by děti mohly hledat i věci, které jsou stejně dlouhé, nebo kratší, .... a to dle situace, Tato aktivita nemůže být jednorázová, předpokládá, že se v různých kontextech k ní vrátíte.

Ad 3) Ani zde není identifikován správně význam slova KONFIGURACE. Na přednáškách (jednou v ZS, jednou v LS) zmíněn význam. Zde pracujete s rytmizací či lineární strukturou.

 

Ad 4) Soutěživost v aktivitě je otázka filosofie výchovy, tak to nehodnotím. Druhá věc je, aby za/přeplnění korby nevedlo k tomu, že se cestou bude dětem písek sypat na cestu. To je nutné ošetřit nějakou podmínkou.

Asi bychom se pak měli ptát, kolikrát kdo jel, aby to plnilo to, co jste očekávala.

Ad 5) Porovnávání může být při větším počtu staveb obtížné. Doporučuji kombinovat s pořízením fotografií a jejich promítnutím ve formě alba na interaktivní tabuli.