Úkol č.2- Macháčková

Úkol č.2- Macháčková

autor Eliška Macháčková -
Počet odpovědí: 1

Eliška Macháčková

 

BAREVNÁ ČTVRTKA

   1) Papír, dekompozice a číslo v roli počtu
    a) pomůcky: barevné papíry, bílá čtvrtka, lepidlo
    b) postup: Děti dostanou barevné papíry o velikosti A4 (např. modrý, zelený, žlutý a
                     červený) a jednu bílou A4 čtvrtku. Jejich úkolem je roztrhat barevné papíry a
                     poté pomocí lepidla polepit bílou čtvrtku takovým způsobem, aby se barevní
                     papírky nepřekrývaly, ale aby ani neprosvítala bílá čtvrtka. Každé dítě použije
                     jiný počet jinak barevných papírků, jinak uspořádané a každý výtvor bude
                     originál.

 

POKUSY S PROVÁZKEM

2) Provázek, poměřování a celek a části
    a) pomůcky: provázek
    b) postup: Každé dítě dostane za úkol přinést si provázek. Ale jak dlouhý? To je na
                     rodičích, jak dlouhý jim dají. Druhý den ve školce si děti stoupnou vedle sebe.
                     V natažené ruce budou mít svůj provázek (kdo nebude mít, tomu nějak dlouhý
                     ustřihneme). Jeden konec provázku drží v dlani a druhý konec je pověšen
                     k zemi. Kdo má nejdelší? Kdo nejkratší? Kdo má nejtlustší? Kdo má nejtenčí?
                     Kdo ho má stejně dlouhý s kamarádem? Kdo ho má dlouhý jako jeho
                     ruku/nohu?

 

OPAKUJÍCÍ SE KORÁLKY/HOUSENKA

3) Korálky, konfigurace a komparace
     a) pomůcky: korálky, provázek
     b) postup: Každé dítě dostane provázek s různým počtem navlečených korálků a každý
                      jiné barvy. Jejich úkolem je nejdříve si na stole poskládat korálky podle vzoru,
                      zkontrolovat a pokud je mají správně, tak poté mohou navlékat. Poté daný vzor
                      zkusí zopakovat, ale už bez toho, aniž by si jej připravovaly na stůl předem.
                      Každý další zopakovaný vzor oddělí jinak barevným korálkem, který ve vzoru
                      ještě nemá, aby vědělo, kde daný vzor začíná a kde končí. Kontrolu provede
                      tak, že si vzor přiloží k předloze a pomocí oddělených korálků ví, kde začíná
                      další vzor a kde má kontrolovat dále.

 

DOBRODRUŽNÁ CESTA NÁKLADNÍHO AUTA

4) Nákladní auto, zaplňování prostoru a trasa, směr
    a) pomůcky: nákladní auto, 40 kostek
    b) postup: Děti rozdělíme do 4 skupin po 5 dětech. Děti rozmístíme tak, aby mezi mini byly
                     stejné rozestupy. 1.dítě je na startu a má na korbě auta 2 kostky. Když dojede
                     ke 2.dítěti, to přidá své 2 kostky a jede ke 3.dítěti, to přidá další své 2 kostky,
                     tudíž na korbě auta je v tuto chvíli 6 kostek. Takto to pokračuje až k 5.dítěti,
                     které přidá jako poslední své kostky a tudíž v tuto chvíli má nákladní auto na
                     sobě 10 kostek, které poslední svěřenec skupiny musí dovést do cíle. Cílem hry
                     je zjistit, jak je které dítě „chytré“ v ohledu na skládání kostek, rychlosti jízdy,
                    dávání pozoru v cestě za kamarádem. Tuto aktivitu opakujeme, dokud se všichni
                    ve skupině nevystřídají, aby si všichni zkusily, jaké to je jezdit s jinak naloženým
                    autem.

 

STAVBA 3x JINAK

5) Kostky, kompozice a možnosti
     a) pomůcky: různé kostky
     b) postup: Každé dítě si vybere 6 kostek. Je na nich, co z nich postaví. Musí mít kolem
                      sebe místo, aby byla možnost stavět další stavby. Ve chvíli, kdy mají děti svojí
                      stavbu postavenou, vezmou si dalších 6 kostek a postaví jinou stavbu, to samé
                      zopakujeme do třetice. Poté se na všechny stavby podíváme a zkusíme zjistit,
                      kolik jich je stejných, kolik možností staveb jde postavit ze 6 kostek.

 

V odpovědi na Eliška Macháčková

Re: Úkol č.2- Macháčková

autor Michaela Kaslová -

Ad 1) poprvé jednoznačné zadání. postrádám však popis situace, kdy dítěti chybí papírek velikosti vzniklé mezery. Asi by stálo za to, že dítě může v procesu lepení v případě potřeby papír ještě dělit.

 

Ad 2) Uvědomte si vztah mezi POROVNÁVÁNÍM  a POMĚŘOVÁNÍM.

Ad 3) Opět záměna JAKO U PŘEDCHOZÍCH STUDENTŮ: RYTMIZACE za KONFIGURACE.

Ad 4) Aktivita nemá ústřední zaměření na zaplňování prostoru. Mohla jste užít i krabice.

Ad 5) Kolik kostek budete mít ve třídě? ....

(pozor: svoji - tu stavbu - krátké i musí být i ve výslonvosti).