2. úkol

2. úkol

autor Magdaléna Hrušková -
Počet odpovědí: 2

1. Papír, dekompozice a číslo v roli počtu

  • Dětem dám papíry (A3), rozdělíme papír na 2 díly - poloviny, potom ještě každou polovinu rozdělíme. Podíváme se kolik máme částí. Každou část zmačkáme do kuličky a můžeme si na koberci zahrát hru. Přepůlíme koberec třeba páskou, děti rozdělíme do dvou družstev. Úkolem dětí je přehodit své kuličky na druhou stranu pásky. Po nějaké chvíli hru stopneme, spočítáme kuličky. Tým, který má na své straně méně kuliček, vyhrál.

2. Provázek, poměřování a celek a části

  • Máme 3 provazy. Křídou si naznačíme, jak jsou provazy dlouhé. Potom je spleteme a porovnáme délku spletených provazů s těmi původními. Potom je rozpleteme a porovnáme, jestli náhodou nemají jinou délku, než jakou měli na začátku.

3. Korálky, konfigurace a komparace

  • Máme několik předloh korálků. Na předlohách jsou rozdílné barvy i počty korálků. Děti navlékají korálky podle předlohy. Když mají hotovo, mohou navzájem porovnávat barvy – jestli mají nějaké stejné nebo jestli mají všechny rozdílné a pokud dají korálky do svislé polohy, mohou porovnávat kdo má více nebo méně korálků, podle výšky korálkového sloupce.

4. Nákladní auto, zaplňování prostoru a trasa, směr

  • Děti mají určitý počet kostek (různých velikostí), jsou rozdělené do 2 skupin a mají 2 stejné nákladní auta. Jejich úkolem je převést všechny kostky na druhou stranu koberce. Mohou však naložit pouze 3 kostky a slalomem mezi kužely projet trasu na druhou stranu. To družstvo, které bude mít rychleji kostky na druhé straně, vyhraje.

5. Kostky, kompozice a možnosti

  • Každé dítě má 20 kostek – z 8 postavíme všichni základní stavbu, která bude u všech stejná. Ze zbytku kostek si děti kolem základní stavby postaví stavbu, tak, aby žádná stavba nebyla stejná. Když budou mít hotovo, můžeme porovnávat, ostatní stavby, jestli se náhodou nějaká neshoduje. Potom můžeme stavby zkusit přestavět.
V odpovědi na Magdaléna Hrušková

Re: 2. úkol

autor Michaela Kaslová -

Ad 1) Líbí se mi, že dělení papíru má smysl a k něčemu to pak slouží.

Ad 2) Není mi to zcela jasné: sledujete, zda se spletením provázky prodloužily (u vás pozor na shodu podnětu s přísudkem), nebo zda spletené provázky dávají cop, který je kratší, než ty původní? V podmínce chybí, zda jsou výchozí provazy stejně dlouhé, či nejsou.

Ad 3) Pěkné; zdůraznila bych rozdíl mezi může (každý mít jinou předlohu) a musí (podle předlohy). Je zde práce se strukturou. (před KDO je čárka)

Ad 4) Převézt (vezu, nepřevádím na druhou stranu)  na druhou stranu - to nezaručuje vznik představy o zaplňování prostoru (v celé skupině asi největší úskalí).

Ad 5) Chápu správně, že na každém stolku pro jednu skupinu je jedna a táž stavba, k ní děti staví své ze stejného počtu kostek?

V odpovědi na Michaela Kaslová

Re: 2. úkol

autor Magdaléna Hrušková -

Ad 2) výchozí provázky jsou stejně dlouhé a sleduji zda spletené provázky dávající cop, je kratší, než původní provázky

Ad 5) přesně tak jsem to myslela, že na každém stolku je ta samá stavba, kterou děti dostaví ze stejného počtu kostek

Velmi Vám děkuji za zhodnocení