Aktivita: Nejprve bychom si s dětmi básničku společně přečetli a seznámili se s ní. Každý zvuk v knížce bychom probrali a zjistily kdo tento zvuk dělá. Každému dítěti bych poté určila jedno zvíře z knížky, které by musel zvukově napodobit. Když by přesný počet neseděl, může být několik dvojic. Výsledek by tedy vypadal takto.
Paní učitelka: Co říkají zvířátka,
víme jenom v pohádkách.
Někdo kejhá (dítě (Pepík) napodobující husu „gagagaga“)
Někdo kdáká (dítě (Janička) napodobující slepičku „kokokoko dák“)
Atd.
Na závěr se pokusíme společně spočítat, kolik zvuků a zvířátek se vlastně v textu objevilo a kolik jsme se toho dozvěděli.
Cílem je seznámit děti se světem zvířat, rozvíjet interaktivní a komunikativní dovednosti (verbální i neverbální), vytvořit základy pro práci s informacemi, rozvíjení řečových schopností a jazykových dovedností receptivních (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivních (například, výslovnost), rozvíjení a užívání všech smyslů.