Jak lze text využít pro PMG?
- Seznámení se s čísly-přečetla bych text pohádky a děti by počítaly, kolik se v textu "nalézá" zvířat-(kolik se zde nalézá řečí zvířat)
- Celek a jeho části-Děti by před sebou měly na koberci obrázky zvířat (v reálném měřítku-aby neměly zkreslenou představu o reálné velikosti zvířat) objevující se v textu pohádky-ke každému zvířeti, které se objeví v textu, zvednou patřičný obrázek zvířete, kterého se to týká. Poté bychom si pojmenovali a zopakovali jaké části těla tvoří jednotlivá zvířata.
- Vymezování významu-položila bych dětem na téma pohádky určitou hádanku
- Cesta k míře-základní porovnání-Porovnali bychom zrakem a hmatem velikosti zvířat (např. "Jaké zvíře je větší než slepice? Porovnej!")
- Čára a její funkce-aktivita kreslení různých zvířat+například vybarvení určité části těla zvířete-seznámili bychom se zde s rozdílem čáry a vybarvené plochy, dále s tvary čáry. Samozřejmě s dětmi v MŠ děláme pouze nepřerušovanou čáru.