Práce s básní

Práce s básní

autor Dorota Šišková -
Počet odpovědí: 1

1)    PRÁCE S GRAFICKÝM ZNAKEM-S touto básničkou se bude s dětmi pracovat po více dní. Básničku nejdříve první den přečteme celou a řekneme si, jaké zvíře dělá jaký zvuk. Zvuky také předvedeme. Dále básničku čteme pomalu a po částech, poprosíme děti, ať na papír znázorní popořadě, kdo v básni vystupuje tak, aby po nějakém čase poznaly, co na papír znázornily. Na děti nespěcháme, básničku přečteme pomalu klidně i několikrát, ale příliš dlouho této aktivitě také nevěnujeme. Druhý den rozdáme papíry dětem a poprosíme je, zdali by mohly básničku přeříkat. Od části „Někdo kejhá..“ Třetí den rozdáme dětem záznamy ne jejich, ale ostatních dětí, tak, aby každé dítě mělo práci cizí. I teď děti poprosíme, ať zkusí báseň přeříkat. 

2)    PRAVDA/NEPRAVDA: Ptáme se dětí, zdali například prase mňouká, kůň mečí, sova houká…Děti odpovídají jestli ano nebo ne. 

3)    PŘIŘAZOVÁNÍ: Máme k dispozici na nahrávce zvuky zvířat, které vystupují v básni. Postupně zvuky přehráváme a děti přiřazují zvuk k danému zvířeti. 

V odpovědi na Dorota Šišková

Re: Práce s básní

autor Klára Zuntová -

propojení zvuku zvířat a obrázku zvířat je zajímavý nápad, ale myslím si, že pro děti PV by bylo velmi obtížné druhý den vyluštit zvíře na obrázku, které kreslil jeho kamarád (ale můžou to zkusit). Spiš bych doporučila karty se zvířátky pro lepší rozlišení zvířat. Pravada/nepravda je skvělá aktivita na procvičení. Jinak zajímavé nápady. :)