Diskuze k článku

Diskuze k článku

autor Bedřich Zuzánek -
Počet odpovědí: 2

Přiznám se že mě nenapadá uspokojivá aplikace přečtených textů na článek.. Možná věta/slogan kampaně na konci "we are all animals", nebo"...steal her baby" kdy staví do stejné roviny sebe a zvířata a z toho důvodu je odmítá pojídat? (Kanibalismus je většinou považován za nepřijatelný ale konzumace těl jiných živočichů přijatelná je..)  

 

Kdyby jste někdo dali nějakou vaší aplikaci/interpretaci tak budu vděčný za podnět k přemýšlení a další diskuzi. 

 

A doufám že nebudu zase jediný přispěvatel do diskuze z řad studentů kurzu.  

V odpovědi na Bedřich Zuzánek

Re: Diskuze k článku

autor Alžběta Wolfová -
Nic si z toho nedělejte, většina lidí úkoly nestíhá, někteří neradi prezentují své myšlenky a dotazy veřejně (přecijen to zde visí). Nicméně, do diskuse se nedá nutit, nemáte to povinné, ale jestli Vás ty otázky zajímají, ráda budu diskutovat ve dvou, třeba se časem někdo přidá.
 
Nicméně jedna z Vašich kolegyň vypracovala odpověď v úkolu, dovolím si jí zde zveřejnit: Na základě textu tedy můžeme říct, že herec se na základě své sebeidentity rozhodl vyjádřit k tématu, které je patrně společensky identifikované jako „otázka veganství a ochrany zvířat.“  Na principu distinkce a individualizace se díky svému projevu pomyslně oddělil od sociální skupiny herců a zapojil do skupiny veganů a ochránců zvířat. 
 
Budu reagovat na oba příspěvky:
Aplikace zde není úplně jasná, možná právě protože jsem jí mínila na nějaké basální úrovni - přesně jak navrhuje kolegyně ve smyslu: můžeme interpretovat toto jednání Joaquina Phoenixe skrze prisma této teorie? Také se mi zdá, že se zde jedná o jeho veřejnou identifikaci s nějakou skupinou lidí. Hovořili bychom zde tedy jednak o performativním vyjádření identity a to prostřednictvím identifikace se se skupinou veganů a spolu s tím i s jistými ekologicky a existenčně laděnými ideály. Současně ale, jak kolegyně píše se také Joaquim velmi tvrdě vymezuje vůči skupině lidí (mainstreamu), které nesdílí stejné ideály, popř. jim nepřizpůsobují své jednání. Můžeme zde tedy vidět tvorbu identity prostřednictvím jednak distinkce - vedoucí k individualizaci, čili odlišení (od určité skupiny lidí), jednak napodobování - identifikaci s určitou skupinou lidí). A stejně jako u Heřmanského, i zde nejde "jen o lidi", ale o ideály, o ideologii, která tyto lidi spojuje, u piercingu to může být vzdor vůči většinové společnosti, zde je tomu podobně, nicméně se nejedná o osvobození jedince od svazujících sociálních norem (i když ve výsledku možná ano), jako spíše osvobození jiných živočišných druhů z lidského podmanění? 
 
V odpovědi na Alžběta Wolfová

Re: Diskuze k článku

autor Bedřich Zuzánek -

Jo super, děkuji. 

Identita utvářena identifikací a odlišením. Ono se vlastně i v článku psalo že byl očekáván projev, ve kterém bude děkovat štábu atd, což je očekávatelné od herce, který přebírá herecké ocenění.. Napadá mě, nešla by na to také aplikovat teorie sociálních polí?