Zpětná vazba

Zpětná vazba

by Eliška Krohová -
Number of replies: 1

Dobrý den,

 

zadaná distanční výuka pro předmět "Náslechové praxe na ZŠ v OV" byla zajímavá. Měla jsem možnost vidět způsoby 2 vyučujících, které se snažili ze všech sil.

(Sexuální výchova a etika) - Jedna vyučující pojala výuku volnějším tempem, který nechal studentům volnost pro názory, rychlou zpětnou vazbu, odpovědi a komunikace ve třídě byla nápomocná i komentující názorů k odpovědím druhých. Nebylo to nenávistné, ale opravdu prostor pro diskuzi, pokud to mělo ten potenciál. První vyučovací hodina se mi hodně líbila, jen by to chtělo, pro příště, šipky, které určí studentům směr, kterým pak mají jít, při plnění úkolu. Kvůli tomu došlo k menšímu zmatku, ale nebylo to tak špatné, aby to zničilo celou hodinu. 

(Dětská práva) - Druhá vyučující měla moc dobrý nápad na výuku. Položila stavební kámen pomocí dokumentu "Děti z Leningradska", který na studenty zapůsobil a byli plni emocí. Na základě toho dokumentu vyučující rozvíjela téma "dětská práva". Jak už jsem psala, nápad to byl moc dobrý, ale následné rozdávání a plnění úkolů, bylo toho hodně. Po určité době si vyučující všimla, že už má skoro půlku hodiny za sebou a stále nedošla tam, kam by chtěla. Přitom na mě pak působila se zmatkem, který vyjadřovala popoháněním studentů k rychlejšímu plnění úkolů. Na základě toho se domnívám, že studenti neměli dostatek času pojmout tolik informací. Vstřebat je. Museli stále něco dělat bez jakékoliv oddychové části, která by jim tu možnost dala. Přeci jen jde o téma, které na člověka zapůsobí a je pln emocí. Při této hodině bych povolila uzdu a stanovila si nižší požadavky na splnění látky. Obzvláště, jestli vyučující počítala s tím, že na toto téma bude ještě jedna hodina. Hodinu bych stopla při organizaci UNICEF, proto bych ty materiály s dětmi probírala déle a dala jim možnost na jejich nápady nebo názory. Na to neměli moc času už od začátku. Paní učitelka měla tendenci skákat rychle na další odpovědi. I tak musím ocenit ten nápad a snahu to zvládnout.

Viděla jsem 2 způsoby vedení vyučovací hodiny, a ačkoliv někde to nevyšlo na 100%, tak si z toho odnesu to, že nesmím přehlcovat studenty/žáky informacemi. Při těchto hodinách bylo mnoho nápadů, které mě inspirovali a mám aspoň nějakou představu pro mou distanční výuku spojenou se souvislou praxí. 

 

Bylo to přínosné

 

Bc. Eliška Krohová

1.NMgr. NJ/ZSV 

 

In reply to Eliška Krohová

Re: Zpětná vazba

by Michaela Dvořáková -

Výuku jste poctivě reflektovala, všimla si řady zajímavých momentů, sledujete a reflektujete emoční vyladění a postoje vyučujících. 

Přeju, ať se vám praxe daří a ať z ní můžete mít radost!