úkol 2-Špetlíková

úkol 2-Špetlíková

autor Eva Špetlíková -
Počet odpovědí: 1
V odpovědi na Eva Špetlíková

Re: úkol 2-Špetlíková

autor Michaela Kaslová -

AD 1) NÁPAD DOBRÝ, moc není jasné práce s dekompozicí u jablek, pokud je nedělíte/nekrájíte, např. trháním popis by měl být asi podrobnější

Ad 2) Pokus jste asi nedělala, jinak byste věděla, že provázek nikdy nejde kolmo ke dnu. Rulička je 3D objekt - nejasné, co chcete porovnávat. NEJ/větší z/než lze použít buď u osob jako výsledek porovnávání výšky (jazykové specifikum češtiny), u dalších objektů pak jde o  porovnávání OBJEMU!  Ta asi těžko v tomto věku (viz Piaget a moje přednáška o pokusech s hrnečky a mísou)

Dále nevhodně užité slovo odhad, zde jde o hádání, protože odhad vyžaduje zkušenosti opřené o znalosti, porovnávání podílem. Vím, že se to v některých publikacích psaných pedagogy objevuje, ale to neznamená, ´že je to dobře. Vztah mezi pojmy celek a části je na úrovni pozorovatele zápasícího s pozorností a motorikou zcela okrajové a jen málo opakované, chtělo by to domyslet.

Ad 3) Chybné: konfigurovat není třídit. Prostudujte v knize pasáž o modelech čísla. 

Ad 4) Stálo by za to upřesnit, která klíčová slova ve vztahu ke směru chcete rozvíjet. Zcela chybí "zaplňování prostoru" (viz doporučená literatura)

Ad 5) Námět nahozen, není rozpracována cílená část s možnostmi a užití slova možnost tak,aby ho dítě chápalo (pochopilo, zpřesnilo)