Kdo tu vlastně velí?

Kdo tu vlastně velí?

autor Anna Vlachová -
Počet odpovědí: 5

Na kroužku mám kluka ze 2. třídy, který neustále přebírá vedení. Určuje, co kdo bude dělat, co se smí a nesmí. Občas si říkám, co já tu vlastně dělám, když mi bere práci? Hlas má velmi zvučný, děti ho poslouchají, ale bojí se ho, jelikož se tento kluk nebojí použít sílu. Je to rozený vůdce. Kluka pojmenuji pro tuto diskuzi Matyáš. Na mé prosby o tom, zda by nemohl být chvíli potichu, dávat pozor a nevykřikovat, nebere zřetel. Po pár lekcích jsem od jednoho mého kamaráda dostala radu, ať mu dám nějakou činnost nad kterou bude držet dohled, která bude jen jeho. Tak tedy Matyáš má za úkol, aby při odchodu byly všechny lavice a židle na svém místě. Je to ale aktivita pouze na konec hodiny. Jenže, co s ním mám dělat v průběhu? Aktivity, kterém mám pro děti připravené na hodinu, jsou určeny pro všechny. Děti se střídají v jednotlivých úkolech. Nemohu všechny tyto činnosti zadat jen Matyášovi, abych ho zabavila. To bych znevýhodnila ostatní děti. Nemáte někdo nějaký tip, jak Matyáše ,,zklidnit" nebo jak ho zabavit?

V odpovědi na Anna Vlachová

Re: Kdo tu vlastně velí?

autor Kamila Blažková -

Ahoj,

myslím, že Matyáš by si měl uvědomit, že ve 2. třídě nemá co zasahovat do tvé výuky kroužku. Věřím, že to s ním není jednoduché. Když se zaměřím na radu tvého kamaráda, co mu zkusit dát za úkol, aby ohlídal klid ve třídě po dobu celé lekce? (Včetně jeho, samozřejmě.)

Pokud by opravdu nic nezabíralo, asi bych se obrátila na jeho rodiče, ti ho znají nejlépe - mohou mu domluvit, něco ti poradit, nebo minimálně vědět, jak se věci mají a dále to s tebou řešit. 

Přeji pevné nervy a štěstí, ať se ti podaří problém vyřešit!

Kamča

V odpovědi na Anna Vlachová

Re: Kdo tu vlastně velí?

autor Tereza Stuchlá -

Ahoj,

rozhodně musím souhlasit s Kamčou. Matyáš není v pozici, kdy by si mohl určovat podmínky, nebo něco nařizovat ostatním.

První, co mě napadlo ohledně této situace je, že se mu doma třeba málo věnují, a proto si vyžaduje pozornost aspoň na kroužku. Někdy těmto dětem stačí naznačit, že ho máš opravdu ráda, i když se takto chová.

Určitě bych kontaktovala i rodiče s tím, jestli se takto chová i jinde, nebo jenom na tvém kroužku, případně se zeptat jeho paní učitelky, kdyby byla tato možnost dostupná.

Snad jsem trochu poradila, držím ti palce v řešení problému.

Terka

V odpovědi na Anna Vlachová

Re: Kdo tu vlastně velí?

autor Šárka Králíčková -

Ahoj,

Musím souhlasit s Kamilou a Terezou. Určitě bych se spojila s rodiči a trochu „zapátrala“ po příčině. Z vlastní zkušenosti vím, že se některé děti takto chovají, když mají sourozence a myslí si, že se mu rodiče dostatečně nevěnují.

U nás na kroužku jsme tento problém také řešili a v některých případech pomohlo i vyloučení z aktivity. Dané dítě muselo sedět na lavičce a pozorovat, jak se ostatní děti baví. Do další aktivity již zapojené bylo a dále nevyrušovalo.

V odpovědi na Anna Vlachová

Re: Kdo tu vlastně velí?

autor Viktorie Němcová -

Ahoj,

určitě musím souhlasit s ostatními. Dát mu za úkol dohlížet na chování ostatních a svoje nezní špatně. Netuším jak moc se s ním dá mluvit. Možná si zkusit s ním sednout a nějak si o tom popovídat. Nebo se poté obrátit na rodiče.

Někdy se stává, že se takto děti chovají, aby na sebe upoutali pozornost, protože trpí jejím nedostatkem doma.

Doufám, že se to nějak vyřeší

Viky