Dobrý den všem.
Přístup maminek chápu. Chtějí vidět, co se s jejich dětmi děje, jak se chovají, jak se k nim ostatní chovají, jaký udělaly pokrok, atd. Možná mají špatnou předchozí zkušenost. Přestože pedagogové, instruktoři, vedoucí či jiní dospělí přebírají za děti odpovědnost v době vyučování, kroužku nebo jiné aktivity, pokud se dítěti něco stane, tak především rodiče cítí odpovědnost za to, že dítě svěřili někomu dalšímu. Těžko se od dítěte odpoutávají - týká se malých předškolních dětí a 1. a 2. třídy. Je jen otázkou času, kdy se s odpoutáním od dítěte smíří. Většinou se tak děje během prvních let školní docházky. Pak je ovšem opačný extrém, kdy rodiče své ratolesti s radostí "odloží" na více než půl dne.
Moje děti mají třeba špatnou zkušenost s vodáckou výpravou a díky přístupu mladých bezdětných vedoucích (omlouvám se všem mladým bezdětným zodpovědným vedoucím) už na žádnou další výpravu jet nechtěly a ani nechtěly dál navštěvovat kroužek. Chci tím vlastně říci, že je třeba budovat důvěru mezi vedoucími a rodiči. Pokud bude fungovat, rodiče nebudou mít potřebu dítě kontrolovat během jeho aktivit.
Zmíněná maminka by zpočátku mohla svého syna sledovat nepozorovaně tak, aby ji neviděl. Pokud se ujistí, že vše funguje tak jak má, snad už bude v klidu a syna nebude nadále kontrolovat. Nařizovat jí, aby odešla by se jí jistě příliš nelíbilo. Jde o její dítě.
Pevné nervy při řešení zapeklitých situací :-))).