- v průběžném ústním hodnocení během semestru při práci na seminářích, kde se bohužel zatím zpětná vazba většinou omezuje pouze na správně/špatně při řešení úkolů, protože při dotaci 45 minut není na rozsáhlejší zpětnou vazbu čas, pokud chci k tomu ještě látku se studenty procvičit;
- ve způsobu poskytování zpětné vazby studentům zejména při a po zkoušení; nemám ani tak problém s obsahem sdělení (tj. zvládám jim vysvětlit, co bylo špatně a proč je hodnotím právě takovou známkou), ale měl bych asi zapracovat na způsobu komunikace s nimi a formě sdělení. Nemyslím, že bych na ně byl zlý, ale stejně občas některé studentky pláčou (což je ale možná způsob manipulace a nátlaku... kdo ví).
zaujala mne věta: Nemyslím, že bych na ně byl zlý, ale stejně občas některé studentky pláčou (což je ale možná způsob manipulace a nátlaku... kdo ví).
Ráda bych se zeptala na více detailů- Můžete to rozvést?
Jakube, s těmi plačícími studentkami je to problém. Každopádně musíte počítat s tím, že to na vás budou zkoušet, aby vás obměkčily. Sama vím, jak vypadá zkoušení např. u státnic, kdy zkouší můj mužský kolega a studentky (studenti to nedělají) se potí, červenají, třesou, omdlévají, potřebují čas na uklidnění a předvádějí podobné herecké etudy. Když začnu zkoušet já, zpravidla to dělat přestanou. Ale i zde určitě budou případy, kdy studující má skutečně psychické problémy a měl by mít na základě lékařského potvrzení určité úlevy. Přeji hodně zdaru, abyste se to postupně naučil rozeznávat :)
Milý Jakube,
a) Průběžné hodnocení by šlo možná realizovat i jinak než na 45minutových seminářích (tam chápu, že na to nemusí být čas) a nemusí být jen ústní a od Vás :-) Určitě se tomu tématu budeme věnovat a ostatní budou mít jistě celou řadu vlastních příkladů.
b) Hodnocení je zkrátka nesmírně složitou a komplexní záležitostí, kam vstupují i různé psychologické aspekty A práce na tom, aby bylo co nejlepší, je dlouhodobý proces, který se všichni postupně učíme - my jako učitelé zpětnou vazbu podávat a naši studenti zase adekvátně přijímat tak, aby pro ně byla prospěchem - ve smyslu učení :-).
Veronika
Jakube, rozumím. Taky často přemýýšlím, jestli jsem něco neřekl až příliš příkře.
Na druhou tsranu parafrázujme Karla Gotta: "Když studentky pláčou, nikdy tak zlé to není...".
Na viděnou v úterý.
Martin